کدخبر :279060 پرینت
16 فروردین 1402 - 09:44

راه‌اندازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه در میدان نقش جهان اصفهان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: جدیدترین نسل تلفن همراه (5G) توسط اپراتور همراه اول در میدان نقش جهان اصفهان نصب و راه‌اندازی شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، جعفر مطلب‌زاده با بیان اینکه هم اینک پنج سایت 5G توسط اپراتورهای ایرانسل و همراه اول در استان اصفهان فعال است، گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال پنج سایت دیگر در مناطق مختلف استان راه اندازی می شود.

وی افزود: شبکه نسل‌ پنجم‌ ‌تلفن‌ همراه، دارای‌ مزایایی‌ نظیر سرعت‌ بیشتر، تاخیر کمتر، تعداد و تراکم بالاتر و شبکه پایدار است که این مزایا، به مدیریت خدمات حیاتی، دستیابی به پهن باند سریعتر در همه جا و بهره گیری از اینترنت اشیای انبوه منجر می‌ شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با بیان اینکه این فناوری می‌تواند در مواردی چون بهداشت و سلامت، دولت همراه، کشاورزی، حمل و نقل، انرژی و مسائل مالی راهگشا باشد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که در آیندۀ نزدیک، 5G تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهان داشته باشد.

مطلب‌زاده خاطرنشان کرد: فناوری 5G ضمن افزایش سرعت و کیفیت خدمات دیجیتال، ارائۀ خدمات جدید و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهرها و مناطق کم برخوردار و محروم را در پی دارد و با استفاده از این فناوری می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم، برای ارائه خدماتی مانند جراحی از راه دور، دسترسی به محتوای با کیفیت (4K)، توسعۀ خدمات شهر هوشمند و خدمات مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا، استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به بهره‌وری تولید و مدیریت مصرف انرژی در کشاورزی اقدام کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به افزایش ظرفیت و پهنای باند اینترنت این استان، تصریح کرد: ارتقای سایت‌های مخابراتی با هدف ارائه خدمات بهتر به مشترکان در دستور کار است.

وی افزود: سال گذشته ۷۹ روستای بالای بیست خانوار این استان با جمعیت ۱۶ هزار و ۷۱۹ نفری با 5 هزار و ۳۲۱ خانوار و با هدف عدالت اجتماعی در حوزه زیرساخت های ارتباطی و از محل اعتبارات USO (توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) وزارت ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

مطلب‌زاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای اتصال ۱۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان انجام شده است، گفت: اصفهان بیش از 5 میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.