کدخبر :279035 پرینت
15 فروردین 1402 - 13:52

پلیس فتا: واژه‌ بیعانه را از خریدهای اینترنتی خود حذف کنید

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: ضرب‌المثل همیشه پیشگیری بهتر از درمان است در فعالیت‌های اینترنتی کاربران نیز صادق است و اگر هموطنان واژه‌ی بیعانه را از خریدهای اینترنتی خود حذف کنند، نیمی از کلاهبرداری‌های رایانه‌ای نافرجام می‌ماند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سرهنگ احسان آنقی در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه شهروند اراکی به مجموعه پلیس فتا و اعلام کلاهبرداری رایانه با مضمون خرید لوازم منزل از صفحات اینستاگرامی به مبلغ 300 میلیون ریال، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که با از طریق پیج اینستاگرامی آگهی با عنوان فروش لوازم‌خانگی را مشاهده کرده است و به دلیل قیمت‌های پایین و به‌ صرفه، ترغیب به خرید از این فروشگاه شده است و در دام کلاهبرداران سایبری گرفتارشده است.

سرهنگ آنقی بیان کرد: در ادامه با توجه به بررسی‌های فنی و علمی صورت گرفته بر روی صفحه‌ اینستاگرامی مجرمانه و همچنین ردگیری وجه کلاهبرداری شده، نشانه‌های از متهم اصلی پرونده به دست آمد که با کنار هم قرار دادن ادله‌ی موجود درنهایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن متهم به هویت مشخص شناسایی گردید.

وی افزود: با توجه به هماهنگی قضایی صورت گرفته وجه کلاهبرداری شده به شاکی اراکی بازگردانده شد و متهم برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی گردید.

این مقام انتظامی بیان داشت: ضرب‌المثل همیشه پیشگیری بهتر از درمان است در فعالیت‌های اینترنتی کاربران نیز صادق است و اگر هم‌وطنان عزیز واژه‌ی بیعانه را از خریدهای اینترنتی خود حذف کنند، نیمی از کلاهبرداری‌های رایانه‌ای نافرجام می‌ماند و از متضرر شدن هم‌وطنان پیشگیری می‌گردد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.