کدخبر :278574 پرینت
28 اسفند 1401 - 15:32

انتقاد شدید سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از نحوه رتبه‌بندی معلمان

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه اجرای رتبه‌بندی معلمان با آن چیزی که در مجلس و کمیسیون آموزش به تصویب رسید، تفاوت دارد و حتما وزیر آموزش و افرادی که در این رتبه‌بندی نقش دارند، باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، رضا حاجی پور در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد شدید از نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، عنوان کرد: بر اساس مستندات و گزارش‌های واصله از معلمان عزیز متأسفانه رتبه بندی معلمان تا کنون به نحوی بوده که به هیچ عنوان عدالت رعایت نشده و مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری برخی از معلمان در رتبه آن‌ها لحاظ نشده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش ساعت‌ها برای نحوه رتبه بندی معلمان وقت گذاشت و برای تجربه معلم امتیاز خوبی قائل شدیم، چطور ممکن است که یک معلم با ۳۰ سال تجربه و مدرک لیسانس رتبه دو را اخذ کند.

وی با بیان اینکه کارگزینی آموزش و پرورش مدارک تحصیلی تمامی معلمان را دارد، ادامه داد: اما بسیاری از مدارک تحصیلی در رتبه بندی معلمان کمتر درج شده و این نحوه اجرای قانون بسیاری از معلمان را ناراضی کرده است.

حاجی پور تصریح کرد: مجلس در سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفت و امسال نیز این موضوع در بخش حقوق و مزایای معلمان دیده شده اما نحوه اجرای آن به نحوی بوده که بسیاری از معلمان نسبت به اجرای آن اعتراض دارند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: مجلس یازدهم این قانون مهم را پس از حدود ۱۲ سال معطلی و کشمکش بین دولت و مجلس مصوب کرد ولی شیرینی تصویب این قانون با اجرای بد آن به کام معلمان تلخ شده است.

وی ادامه داد: به همین علت مجلس و کمیسیون آموزش تمام قد حامی معلمان خواهد بود و با جدیت نسبت به اصلاح روند اجرای این قانون با دعوت از وزیر آموزش و پرورش موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.