راهاندازی سامانه یکپارچه نظارت بر عملیات اورژانس اجتماعی
سرپرست دفتر امور آسیبدیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سامانه یکپارچه نظارت بر عملیات اورژانس اجتماعی راهاندازی شد تا اگر تمام کابینهای یک استان مشغول پاسخگویی به تماسها بودند و تماس جدیدی وارد شد، آن تماس به نزدیکترین استان منتقل شود.
به گزارش سیتنا، محمدرضا حیدرهایی در گفتوگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: از آنجایی که در حال حاضر اورژانسهای اجتماعی به صورت مستقل عمل و خدمات از طریق مرکز استان بین شهرستانهای مختلف توزیع میشود و هر خط شهرستانی در مرکز آن استان مستقر است، چندان نظارتی از طریق سیستمهای یکپارچه بر روی تعداد تماسها وجود ندارد تا به صورت برخط بر فعالیت کابینهای فعال و خودروهای مستقر در عملیات نظارت شود.
وی با بیان اینکه یکی از چالشهای مهم اورژانس اجتماعی به ویژه در کلانشهرها از دست رفتن تماسها به دلیل کمبود نیروهای انسانی است، گفت: به طور مثال از ۲۰ کابین موجود در استان تهران، به دلیل کمبود نیروی انسانی تنها ۱۰ کابین فعال هستند. حال اگر همه کابینها به طور همزمان مشغول پاسخگویی به تماسها باشند و تماس دیگری برقرار شود، آن تماس از دست خواهد رفت این درحالیست که ممکن است آن تماس مربوط به کودکآزاری، همسرآزاری یا خودکشی باشد.
سرپرست دفتر امور آسیبدیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این راستا از راهاندازی سامانه یکپارچه نظارت بر عملیات اورژانس اجتماعی (EOCS) خبر داد تا در صورتی که تمام کابینهای یک استان مشغول پاسخگویی به تماسهای برقرار شده بودند و تماس جدید دیگری وارد شد، در این حالت آن تماس به نزدیکترین استان منتقل شود.
حیدرهایی معتقد است که با راهاندازی سیستم سامانه یکپارچه نظارت بر عملیات اورژانس اجتماعی میتوان بر روی فعالیت نیروی انسانی، تعداد تماسهای پاسخ داده شده و اثرگذاری پاسخهای تیم اورژانس اجتماعی به تماسها نظارت داشت.
وی یکی دیگر از مزایای راهاندازی سیستم سامانه یکپارچه نظارت بر عملیات اورژانس اجتماعی را ضبط مکالمات اورژانس اجتماعی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر به دلیل محدودیت امکانات، صرفا تماسهای اورژانس اجتماعی مستقر در استان تهران ضبط خواهد شد و در سایر استانها مکالمات ضبط نمیشود.
به گفته سرپرست دفتر امور آسیبدیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با راهاندازی این سامانه تمامی مکالمات ضبط خواهد شد و میتوان پس از برقراری تماس و دریافت راهنمایی و خدمات از اورژانس اجتماعی، کیفیت خدمات و اثرگذاری آن را از مردم پیگیری کرد به طوریکه میزان رضایتمندی مردم از تماس با اورژانس سنجیده خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که این سامانه چه زمانی راهاندازی خواهد شد، توضیح داد: در بودجه سنواتی راهاندازی سامانه یکپارچه نظارت بر عملیات اورژانس اجتماعی دیده شده است اما هنوز بودجهای برای این موضوع به سازمان تخصیص داده نشده و در صورتی که دولت بودجهای در این زمینه تخصیص دهد، حداقل تا پایان سال جاری مقدمات اجرایی آن را آماده خواهیم کرد.
سرپرست دفتر امور آسیبدیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: باتوجه به قولی که به سازمان داده شده تا پایان سال مقداری از اعتبارات تملک دارایی در اختیار قرار میگیرد و سعی ما بر این است در سال جاری این اعتبار را جذب و برای راهاندازی سامانه اقدام کنیم.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید