کدخبر :276359 پرینت
26 دی 1401 - 09:08

تلاش توییتر برای جذب دوباره سرمایه با تبلیغات رایگان

نشریه وال استریت ژورنال با استناد به ایمیل‌های شرکت آمریکایی توییتر گزارش داد که این رسانه اجتماعی فضای تبلیغاتی خود را به صورت رایگان در اختیار برندهایی که کمپین تبلیغاتی در این پلتفرم اجرا کنند، قرار می‌دهد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، توییتر وجوهی را که برندها برای تبلیغات خود خرج می کنند، با دو شرط مطابقت می دهد. اولاً، هزینه نباید از 250 هزار دلار تجاوز کند. دوم این که حجم کامل تبلیغات از جمله طرح تشویقی توییتر - تا سقف 500 هزار دلار باید تا 28 فوریه اجرا شود.

ماه گذشته، رسانه‌ها از اقدام مشابهی توسط این پلتفرم خبر دادند که در آن زمان پیشنهاد می‌کرد در صورت اجرا شدن تبلیغات تا پایان سال، تا سقف 500000 دلار هزینه تبلیغاتی داشته باشد.

توییتر هنوز در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده است.

این پلتفرم رسانه اجتماعی مدت کوتاهی پس از اینکه ایلان ماسک در پایان ماه اکتبر مدیریت را به دست گرفت، شروع به از دست دادن تبلیغ‌کنندگان خود کرد زیرا برندها نسبت به رویکرد وی نسبت به تعدیل محتوا و سایر تغییراتی که او در این پلتفرم ایجاد کرد، محتاط بودند.

شرکت هایی که هزینه های تبلیغاتی را به حالت تعلیق درآورده اند عبارتند از جنرال موتورز، فایزر، یونایتد ایرلاینز، موندلز، فولکس واگن، شورولت، فورد و جیپ.

ماسک در آن زمان اعلام کرد که به دلیل خروج این شرکت ها، توییتر دچار "افت شدید درآمد" شده و روزانه چهار میلیون دلار از دست داده است.

طبق داده‌های شرکت تحقیقاتی Sensor Tower، از هشت ژانویه، کمتر از 25 شرکت تبلیغاتی از 100 تبلیغ‌کننده برتر توییتر به تبلیغات در این پلتفرم ادامه دادند.

به گفته تحلیلگران، با توجه به اینکه بیشتر درآمد این غول رسانه‌های اجتماعی از تبلیغات به دست می‌آید، جلب مجدد تبلیغ‌کنندگان برای توییتر حیاتی است. در سال 2021، 5.1 میلیارد دلار یا تقریباً 90 درصد از درآمد کل توییتر از تبلیغات بود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.