کدخبر :275456 پرینت
30 آذر 1401 - 13:43

باستانی: اعتمادسازی، پیش‌نیاز مهاجرت کسب‌وکارها و کاربران به سکوهای داخلی است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس دهم، گفت: اگر سکوهای داخلی از لحاظ فنی و اقتصادی هم خوب عمل کنند، اما تا زمانی که اعتمادسازی نشود و این اعتماد برنگردد، بعید می‌دانم که کسب‌وکارها و عموم کاربران به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند.

متن خبر

دکتر سعید باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون حمایت‌های دولت از سکوها و کسب‌وکارهای اینترنتی داخلی، گفت: سرمایه اجتماعی که پلتفرم‌های موجود برای خود فراهم کرده‌اند، متفاوت است. قبل از اینکه هر اتفاقی رخ دهد، باید سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی مجدد ایجاد شود.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر پلتفرمی برای کار در کشور ایجاد شود، اگر خوب عمل کند، خیلی هم عالی است و مورد استقبال قرار می‌گیرد که در پلتفرم داخلی کارهای‌مان را انجام دهیم و اگر کارها در این سکو قرار گیرد، سرمایه در گردش داخلی ایجاد می شود، اما ابتدا باید اعتمادسازی ایجاد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس دهم به سیتنا، خاطرنشان کرد: متخصصین امر باید بگویند چه کاری انجام دهیم تا اعتماد برگردد و این اعتمادسازی ایجاد شود و پس از اعتمادسازی، توانایی آن پلتفرم مد نظر است. به عنوان مثال اگر بخواهید معادل اینستاگرام را در کشور ایجاد و داخلی سازی کنید، باید قابلیت های خاص وجود داشته باشد و ببینیم آیا به لحاظ فنی امکان‌پذیر است یا خیر؟ آیا این کار فقط با یک کشور ایران قابل توجیه است؟

باستانی، اظهار کرد: ویژگی اصلی بسیاری از پلتفرم‌های بین المللی این است که قابلیت ارائه‌ی سرویس به چندین میلیارد نفر در کل دنیا را دارند و این ویژگی باعث پیشرفت آنها شده است و آنها را پایدار نگه داشته است.

این استاد دانشگاه، تاکید کرد: مرحله اول اعتمادسازی است و بعد موارد فنی و اقتصادی؛ اگر پلتفرم‌ها از لحاظ فنی و اقتصادی هم خوب عمل کنند، تا زمانی که اعتمادسازی پیش نیاید و این اعتماد برنگردد بعید می‌دانم که کسب و کارها و عموم کاربران به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کرده و روی آورند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

 

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.