کدخبر :273753 پرینت
08 آبان 1401 - 11:11

افراسیابی، تاکید کرد: مانع تراشی شرکت‌های آمریکایی در مقابل رشد پلتفرم‌های ایرانی

سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، گفت: شرکت‌های آمریکایی که به نوعی انحصار در حوزه‌ی پلتفرم ایجاد کرده‌اند، تلاش می‌کنند به هر نحوی مانع فعالیت پلتفرم‌های بومی‌ای شوند که سلطه‌ی پلتفرم‌های خارجی را خدشه‌دار کرده‌اند.

متن خبر

دکتر محمد صادق افراسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اقدام اخیر گوگل پلی در اعلام هشدار امنیتی برای کاربران روبیکا، گفت: این موضوع مصداق یکی از ابعاد جنگ ترکیبی اخیر است. ما در حال حاضر در دوره‌ی حکمرانی نوین قرار داریم که یکی از شاخص‌های آن حکمرانی پلتفرم‌هاست و هرجا که احساس شود قدرت یک پلتفرم بومی به نوعی سلطه‌ی پلتفرم‌های خارجی را خدشه دار می‌کند، شرکت‌های آمریکایی که به نوعی انحصار در حوزه‌ی پلتفرم ایجاد کرده‌اند این موضوع را بر نمی‌تابند و با حمایت دولت آمریکا تلاش می‌کنند به هر نحوی جلوی فعالیت این پلتفرم‌های بومی را بگیرند.

سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، اظهار کرد: بعد از فیلترینگ اینستاگرام، طی هفته‌های اخیر روبیکا با رشد بالایی مواجه شد و در حال حاضر بیشترین ترافیک کشور در این پلتفرم داخلی ایجاد شده است و طبیعتا شرکت‌های آمریکایی رقیب، وقتی ملاحظه کردند که روبیکا جایگزین مناسبی برای اینستاگرام شده است، با این حرکت، اقدامی مقابله‌ای برای رشد روبیکا به عمل آوردند.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.