کدخبر :273671 پرینت
05 آبان 1401 - 20:36

وعده‌ی معاون وزیر ارتباطات برای صدور برگه اظهارنامه صادراتی شرکت‌های آی‌تی

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، گفت: یکی از معضلات شرکت‌های آی‌تی نداشتن برگه اظهارنامه صادراتی است و وزارتخانه تلاش می‌کند این مساله را پیگیری کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمدامین آقامیری در نشست کمیسیون صادارت و توسعه بازار بین‌الملل در محل دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، با اشاره به اینکه اگر صادرات نباشد، صنعت راکد می شود، بیان کرد: «اگر محصول داخلی در سطح جهانی مقبول نباشد، صنعت راکد و دچار افول می شود و امیدواریم بتوانیم صادرات در حوزه آی سی تی را پیگیری کنیم.»

او خطاب به حاضران در نشست، گفت: «هر کدام از دوستان حرفی دارند بگویند و ما نیز وظیفه داریم بشنویم و مسائل را حل کنیم. محصولات ایرانی ما در حوزه توسعه نرم افزار و برخی حوزه‌های سخت افزاری در حوزه صادرات ظرفیت خوبی دارد. باید سعی کنیم فرصتی ایجاد کنیم تا محصول عرضه شده در بازار بزرگتری ارائه شود.»

آقامیری خاطرنشان کرد: «اگر دسترسی‌ها بسته است، اعلام کنید تا وزارتخانه این مساله را پیگیری کند. سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران نیز می‌تواند مشکلات را تجمیع کند و ما نیز خود را مسئول می‌دانیم که پیگیری کنیم. در حال حاضر کشور از شرایط معمول خارج است و باید سعی کنیم مشکلات را حل کنیم. امیدواریم به کمک صنف بتوانیم از خانواده فاوا حفاظت کنیم.»

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مراکز تجاری در خارج از کشور می‌توانند به عنوان جایگاه هدف برای شرکت‌های آی‌تی باشند، تصریح کرد: «ایجاد برنامه‌های تخصصی و پذیرش هیات‌های تجاری و رفتن به بازارهای جهانی از جمله اقداماتی است که در وزارتخانه پیگیر آنها هستیم.»

او با اشاره به مشکلات اقتصاد دیجیتال بیان کرد: «یکی از معضلات شرکت‌های آی‌تی نداشتن برگه اظهارنامه صادراتی است و وزارتخانه تلاش می‌کند این مساله را نیز پیگیری کند.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.