کدخبر :273460 پرینت
29 مهر 1401 - 11:01

ادعای نقش یک شرکت ایرانی مستقر در آلمان برای ایجاد زیرساخت‌های اینترنت ملی در ایران

تعدادی از رسانه‌های آلمانی در تازه‌ترین گزارش خود ادعا کردند که شرکت سافت‌کلود که شاخه‌ای از یک شرکت ایرانی است و در شهر دوسلدورف آلمان فعال است با همکاری یک بانک ایرانی، به وزارت ارتباطات ایران برای تهیه زیرساخت‌های «اینترنت ملی» کمک می‌کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نشریه آلمانی ‌زبان تاز (Taz) روز پنجشنبه ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه) در گزارشی به نتایج کار تحقیقی مشترک این نشریه، با دو سازمان Corrective و netzpolitik اشاره کرد. بر اساس این یافته‌ها، در حومه شهر دوسلدورف و مناطق اطراف آن، شبکه‌ای از شرکت‌های تجاری و فناوری فعال هستند که به ایران برای تهیه زیرساخت‌های «اینترنت ملی» کمک می‌کنند.

در همین راستا شبکه تلویزیونی ard آلمان روز پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی، از یک شرکت مرتبط با یک شرکت فعال ایرانی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات که در آلمان و در شهر دوسلدورف فعال است به عنوان یکی از این شرکت‌ها نام برد.

نشریه «تاز»، در بخش دیگری از یادداشت روز پنجشنبه خود، ضمن اشاره به موقعیت آلمان به‌عنوان مهم‌ترین شریک تجاری ایران در اروپا نوشت: برخلاف آمریکا که پس خروج یک‌جانبه دولت ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، از «برجام»، مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرد، دولت‌های اروپایی با شرکت‌هایی که با ایران همکاری دارند مدارای بیشتری می‌کنند.

یافته‌های مشترک نشریه «تاز» نشان می‌دهد، یک شرکت فعال در دوسلدورف با نام سافت‌کلود (Softqloud) که در واقع شاخه‌ای از یک شرکت ایرانی است به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای ایجاد زیرساخت‌های «اینترنت ملی» کمک می‌کند.

نشریه «تاز» در بخش دیگری از گزارش خود، به همکاری‌های مشترک یک بانک ایرانی با این شرکت در راستای پیشبرد پروژه‌های شرکت اشاره کرده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.