سبحانیفر: با منطقی شدن تعرفههای مخابرات، کیفیت تماسهای صوتی و اینترنت پرسرعت ارتقاء مییابد
رئیس کمیته ارتباطات مجلس نهم و دهم، گفت: تمامی اقلام مورد نیاز در سبد خانوار در یک دهه گذشته چند ده برابر شده است و بر همین اساس اگر تعرفه های مخابراتی هم در سبد هزینه، منطقیتر شود قطعا مخابرات میتواند زیرساختهای خود را با استفاده از تکنولوژی های روز و استفاده از اجرای فیبرنوری تا درب منازل ارتقا دهد و خدمات بهتری را هم در تماسهای صوتی و هم در تامین اینترنت پرسرعت و با کیفیت به مشتریان خود ارایه نماید و موجب رضایت مندی مردم گردد.
رمضانعلی سبحانی فر، در گفتوگو با خبرنگار سیتنا پیرامون ارزیابی اصلاح تعرفه حداقل نگهداری خط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران، گفت: آنچه مسلم و واضح است اینکه تعرفه های مخابراتی بیش از یک دهه افزایش نداشته است؛ اگرچه تکنولوژی به مدد سیستم های مخابراتی رسیده و موجب شده است که نسبت به گذشته از نیروی انسانی کمتری برخوردار باشند و سیستم ها به صورت هوشمند رفع خرابی و نگهداری و پشتیبانی شوند.
وی ادامه داد: لیکن نیروهایی را که چندین سال در این زمینه خدمت کرده اند به دلیل محدودیت های قانونی نمی توان یکباره تعدیل کرد و بازنشستگی زودتر از موعد داد. از طرفی سیستم های فعلی بیش از سه دهه است که نصب و راه اندازی شده اند و این در حالی است که باید پس از حداکثر دو دهه نوسازی و یا سیستم های جدید جایگزین این سیستم ها می شد.
معاون وزیر ارتباطات در دولت دوازدهم اظهار داشت: با افزایش تقاضای مشتریان جدید، نیاز به توسعه شبکه می باشد؛ ضمن اینکه نوع تقاضاها و نیازها نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است. در گذشته صرفا یک خط تلفن برای مشتری مورد نیاز بود، ولی اکنون باید اینترنت پرسرعت بر بستر کابل از نوع فیبرنوری انجام شود که بتواند پاسخگوی مشتریان باشد.
سبحانیفر خاطرنشان کرد: با توجه به موارد فوق الذکر، اولین عامل برای برطرف کردن مشکلات یاد شده و فراهم کردن نیازهای مشتریان، اعتبارات مورد نیاز است که باید شرکت مخابرات ایران تامین کند. امروز با توجه به اینکه مردم کمتر از مکالمات صوتی بر بستر سیم استفاده می کنند درآمد مخابرات از محل هزینه مردمی نسبت به سایر مایحتاج روزانه، هم به لحاظ حجمی و هم به لحاظ ریالی افزایش نداشته است.
رئیس کمیته ارتباطات مجلس نهم و دهم، گفت: در حال حاضر تمامی اقلام مورد نیاز در سبد خانوار در یک دهه گذشته بعضا چند ده برابر شده است و بر همین اساس اگر تعرفه های مخابراتی هم در سبد هزینه، منطقی تر شود قطعا مخابرات می تواند زیر ساختهای خود را با استفاده از تکنولوژی های روز و استفاده از اجرای فیبرنوری تا درب منازل ارتقا دهد و خدمات بهتری را هم در تماس های صوتی و هم در تامین اینترنت پرسرعت و با کیفیت به مشتریان خود ارایه نماید و موجب رضایت مندی مردم گردد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید