کدخبر :270861 پرینت
08 مرداد 1401 - 09:05

اعتراض کاربران و کارداشیان، باعث توقف تغییرات «تیک‌تاکی» اینستاگرام شد!

شبکه اجتماعی اینستاگرام با افزایش انتقادات از تمرکز بیش از حد بر قابلیت‌های ویدیویی تصمیم گرفت بخش‌هایی از این پلتفرم را که کاربرانی همچون کیم کارداشیان و کایلی جنر مخالف آن هستند، متوقف کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، ماجرا از انتقاد کیم کارداشیان و کایلی جنر دو نفر از چهره‌های مشهور فضای مجازی درباره تمایل اینستاگرام برای حرکت در مسیر شبیه شدن به شبکه اجتماعی تیک تاک شروع شد.

این دو نفر به همراه بسیاری دیگر از کاربران اینستاگرام معتقدند تمرکز بیش از حد این شبکه بر روی ویژگی‌های ویدیویی باعث شده تا اینستا به پلتفرمی شبیه تیک تاک تبدیل شود. همین مسئله موجب شد تا کارزاری برای تغییر سیاست‌های اینستاگرام شروع به کار کند و طوماری هم برای این منظور در دسترس قرار گیرد. طوماری که بیش از ۲۲۹ هزار نفر تا روز پنجشنبه ۲۸ ژوئیه آن‌را امضا کرده‌اند.

در بخشی از این طومار آمده است: «بیایید به ریشه‌های خود در اینستاگرام برگردیم و به یاد داشته باشیم که هدف اینستاگرام به اشتراک گذاری عکس‌ها بوده است.»

این در حالی است که اوایل این هفته آدام موسری، مدیر اینستاگرام در ویدیویی به این انتقادات پاسخ داده بود و از تغییراتی که این شرکت در ساختار خود ایجاد کرده دفاع کرده بود.

او اما در گفتگویی با یک نشریه تخصصی در حوزه شبکه‌های اجتماعی با اشاره به اینکه از ریسک کردن در عملکرد اینستاگرام خوشحال است، اضافه کرد: «با این حال ما باید یک گام بزرگ به عقب برداریم و دوباره دور هم جمع شویم. گاهی شکست خوردن لازمه پیشرفت در کار است، شما اگر شکست نخورید نمی‌توانید به اندازه کافی اقدامات بزرگ و جسورانه انجام دهید.»

با این حال مدیر اینستاگرام معتقد است تمایل مردم برای برای به اشتراک گذاشتن بیشتر ویدیو امری اجتناب ناپذیر است. او در این رابطه می‌گوید: «اگر آنچه امروز کاربران در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند را بررسی کنید متوجه می‌شوید که مردم به طور فزاینده‌ای به دنبال ویدیو هستند. با گذشت زمان گرایش به ویدیو بیشتر و بیشتر شده است و ما هم باید با این تغییر همراه شویم.»

اعتراضات به اینستاگرام باعث شد تا مارک زاکربرگ، رئیس شرکت متا هم نسبت به آن واکنش نشان دهد. او روز چهارشنبه تاکید کرد که این روزها مردم به طور فزاینده‌ای به دنبال تماشای ویدیو به صورت آنلاین هستند.

هم متا و هم گوگل از جمله شرکت‌هایی هستند که با رقابت فزاینده با TikTok برای جلب توجه مردم روبرو هستند و نسخه‌هایی از خود را برای به اشتراک گذاری ویدیو راه‌اندازی کرده‌اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.