کدخبر :270306 پرینت
20 تیر 1401 - 11:48

کارتخوان‌های بدون پرونده مالیاتی غیرفعال می‌شوند

مدیرعامل شاپرک گفت: طی امروز و فردا، حدود ۳۵۰ هزار دستگاه کارتخوان غیرفعال می‌شوند و در سه گام دیگر، در نهایت تا یک ماه آینده کل پایانه‌های الصاق نشده به پرونده‌های مالیاتی، غیرفعال خواهند شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، کاظم دهقان با اشاره به بلاتکلیفی یک‌ میلیون‌ و 400 هزار کارتخوان بدون پرونده مالیاتی گفت: طبق الزامات ماده۱۱ قانون پایانه فروشگاهی سامانه مودیان، بانک مرکزی موظف به ساماندهی، ایجاد کد یکتا و ظرفیت ثبت نام مالیاتی برای کل پذیرندگان و دارندگان درگاه‌های پرداخت ازجمله کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی است.

او افزود: امروز ۳۵۰هزار دستگاه کارتخوان غیرفعال می‌شوند و در سه گام دیگر، درنهایت تا یک ماه آینده کل ترمینال‌های الصاق نشده به پرونده‌های مالیاتی، غیرفعال خواهند شد.

او افزود: از 1/5سال پیش زیرساخت‌های لازم با هماهنگی سازمان امور مالیاتی فراهم و طی یک فرایند مطول و پیچیده شروع به برنامه‌ریزی شد.

به‌گفته دهقان، عمده دغدغه بانکی مرکزی در حوزه کارتخوان‌ها، ایجاد نشدن اختلال در کسب‌وکار مردم و پذیرندگان بوده و هست.

عمده دغدغه بانکی مرکزی در حوزه کارتخوان‌ها، ایجاد نشدن اختلال در کسب‌وکار مردم و پذیرندگان بوده و هست.

مدیرعامل شاپرک تأکید کرد: امیدوار هستیم قبل از غیرفعال‌سازی‌ در موعد مشخص شده، صاحبان این دستگاه‌ها بلافاصله برای ارائه و تکمیل مدارک پرونده مالیاتی خود اقدام کنند. همچنین تمهیدات لازم برای فعال‌سازی‌ مجدد پایانه‌های مسدود شده‌ای که پذیرنده اقدام می‌کند فراهم شده است.

او افزود: هشت میلیون‌ و ۳۰۰هزار ترمینال (کارتخوان، پایانه اینترنتی و موبایلی) الصاق شده داریم که از این تعداد هفت میلیون‌ و ۵۰۰هزار ترمینال فعال هستند و کار می‌کنند و ۸۰۰ هزار ترمینال الصاق شده غیرفعال داریم که در مسیر فعال شدن مجدد قرار دارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.