تاثیر هوش مصنوعی در تشخیص قدرت یادگیری دانش آموزان
فناوری جدید توسط هوش مصنوعی شکل گرفته است و حالات دانش آموزان را ارزیابی میکند و در صورتی که آنها متوجه بخشی از درس نشوند، به معلمان گزارش میدهد تا بتوانند نحوه تدریس آن موضوع خاص را دوباره ارزیابی کنند.
به گزارش سیتنا، اینتل در حال توسعه یک فناوری جدید برای تعامل با دانش آموزان است. این فناوری با استفاده از نرمافزار Classroom Technologies با ضبط تصاویری از چهره دانش آموزان، احساسات آنها را پیش بینی میکند. هدف از این کار کمک به معلمین در آموزش و بهبود مشارکت دانش آموزان است.
این فناوری که توسط هوش مصنوعی شکل گرفته است، حالات دانش آموزان را ارزیابی میکند و در صورتی که آنها متوجه بخشی از درس نشوند، به معلمان گزارش میدهد تا بتوانند نحوه تدریس آن موضوع خاص را دوباره ارزیابی کنند.
مایکل کمپبل، مدیر جهانی بخشهای تجاری و مصرفکنندگان آموزشی اینتل، گفت: «اینتل در تلاش است تا دسترسی معلمان و دانشآموزان را به فنآوریها و ابزارهای مورد نیاز برای رویارویی با چالشهای دنیای در حال تغییر افزایش دهد. با استفاده از فناوری این توانایی را خواهیم داشت که استانداردهایی را برای تجربیات یادگیری آنلاین تعیین کنیم، این امر سبب توانمند شدن مربیان خواهد شد.»
مایکل چیسن، مدیرعامل Classroom Technologies میگوید: «معلمان در برقراری ارتباط با دانشآموزان در کلاسها مجازی دچار مشکل میشوند؛ بینشهای ارائه شده توسط فناوری هوش مصنوعی میتواند به معلمان کمک کند تا ارتباط بهتری با دانش آموزان برقرار کنند.» Classroom Technologies قصد دارد فناوری خواندن احساسات را آزمایش کند و اینتل امیدوار است بتواند آن را به محصولی پر کاربرد تبدیل کند.
برخی از منتقدین میگویند استفاده از فناوری تشخیص چهره در دانش آموزان باعث تجاوز به حریم خصوص آنها میشود؛ این فناوری احساسات انسانی را بیش از حد ساده میکند که میتواند منجر به نتایج مخربی شود.
با مجازی شدن کلاس ها، مدارس به دنبال راههای جدیدی برای تعامل با دانش آموزان هستند. یکی از اولین راه حلها استفاده از وب کم بود؛ موافقین این ایده میگفتند تعامل چهره به چهره باعث بهبود یادگیری و پاسخگویی اجباری میشود؛ در حالی که مخالفان استفاده از وب کم میگویند این کار حریم خصوص را نقض میکند و میتواند سطح استرس و اضطراب را افزایش دهد. برخی منتقدین عقیده دارند که خواندن چهره دانش آموزان و تجزیه و تحلیل آنها با هوش مصنوعی سبب ایجاد مشکلات جدیدی در این زمینه خواهد شد.
آنجلا دنسی، مدرس ارشد دانشگاه ایلینوی شیکاگو، میگوید: «من فکر میکنم بیشتر معلمان، به ویژه در سطح دانشگاه، این فناوری را از نظر اخلاقی مذموم میدانند. اگر مؤسسه من استفاده از این فناوری را به من پیشنهاد میداد، آن را رد میکردم.» پیش از این نیز برخی مدارس از نرم افزارهایی برای جلوگیری از تقلب دانش آموزان استفاده کرده بودند.
این نرم افزارها با استفاده از وب کم بر حرکات سر و چشم دانش آموزان نظارت میکنند، و هر صدایی مانند کلیک کردن ماوس را در هنگام امتحانات کنترل میکنند. دانش آموزان برخی کشورها طوماریهایی را امضا کردهاند که استدلال میکنند این فناوری سبب تجاوز به حریم خصوصی، تبعیض علیه اقلیتها و مجازات افراد دارای معلولیت خواهد شد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید