کدخبر :267278 پرینت
03 فروردین 1401 - 00:02

تلوبیون عذرخواهی کرد

تلوبیون در بیانیه‌ای رسمی درباره اجرای طرح عیدانه‌ اینترنت رایگان ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در اجرای این طرح اعلام کرد که اینترنت تلوبیون در تمام اپراتورها رایگان شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط‌عمومی تلوبیون، قرار بود عیدانه تلوبیون (سرویس پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صـدا و سـیما) به مخاطبانش، اینترنت رایگان برای کاربران سایت و اپلیکیشن آن از نیمه شعبان، ۲۷ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۳ فروردین باشد اما در پی اطلاع‌رسانی کاربران درمورد کم شدن از حجم بسته اینترنت‌شان هنگام استفاده از سایت یا اپلیکیشن تلوبیون، این رسانه اقدام به صدور پیام عذرخواهی و ارائه توضیحاتی کرد. 

این توضیحات به شرح زیر است:

«پیرو هماهنگی‌های انجام شده با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همزمان با اجرای طرح عیدانه وزیر ارتباطات (رایگان‌سازی اینترنت مصرفی برای بسترهای ارتباطی و پیام‌رسان‌های‌ داخلی) مقرر شد عیدانه تلوبیون (اینترنت رایگان برای کاربران سایت و اپلیکیشن تلوبیون از نیمه شعبان ۲۷ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی ۱۳ فروردین) اجرا شود.

این طرح از طریق یک نامه رسمی و آنی به شماره ۱۰۰/۸۲۹۳۷ به تاریخ ۲۶ اسفند از سوی سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات به تمام دارندگان پروانه‌ اپراتوری اینترنت ثابت و همراه اعلام شد.

در پی این مکاتبات، تلوبیون به صورت رسمی همزمان با اعلام آی‌پی‌ها و اطلاعات فنی لازم به وزارت ارتباطات، به شکل رسمی و سراسری از جمله از طریق اخبار صداوسیما خبر عیدانه خود را به کاربران اعلام کرد.

تلوبیون از ۲۷ اسفند به منظور احقاق حق کاربران، پیگیر رایگان‌سازی اینترنت مصرفی سایت و اپلیکیشن در تمام اپراتورها بود. با پیگیری‌های انجام شده، بخش اعظم ارائه‌دهندگان اینترنت ثابت به همراه رایتل پیش از آغاز سال نو و شرکت ایرانسل از روز اول فروردین نسبت به رایگان‌سازی اینترنت کاربران تلوبیون اقدام کردند. همراه اول نیز از بامداد دومین روز سال نو نسبت به فعالسازی این طرح اقدام کرد.

براساس پیام‌ها و گزارش‌های دریافتی از اپراتورها، فرصت کم برای اعمال اینترنت رایگان روی آی‌پی‌های اعلام شده (از روز ارسال نامه رسمی سازمان تنظیم مقررات تا روز نیمه شعبان) و همچنین عدم آمادگی شبکه اینترنت کشور برای افزایش ناگهانی حجم مصرف اینترنت روی پلتفرم تلوبیون‌ (با توجه به حجم بالای کاربران سایت و اپلیکیشن) مهم‌ترین دلایل برای تاخیر در اجرای این طرح در روزهای گذشته بوده است.

از روز اعلام خبر، تلوبیون پیام‌های بسیار زیادی از سوی کاربران مبنی بر کم شدن از حجم بسته اینترنت هنگام استفاده از سایت یا اپلیکیشن دریافت کرده است. به علت تاخیر در اجرای طرح عیدانه در اپراتورهای اینترنت کشور، صمیمانه از تمام کاربران پوزش می‌طلبیم.

مدیران تلوبیون در این مدت به دور از جنجال‌های رسانه‌ای، به صورت شبانه‌روزی از طریق وزارت محترم ارتباطات و مدیران اپراتورها پیگیر اجرای هرچه سریعتر این طرح بودند تا طرح عیدانه برای تمام مردم ایران هرچه سریع‌تر فعال شده و مردم در این روزهای خاص از سرویس‌های داخلی از جمله تلوبیون بتوانند به شکل بهتری استفاده کنند.

با توجه به اعلام رسمی سازمان تنظیم مقررات به اپراتورها، پیگیری از اپراتورها برای جبران خسارات وارده به مردم بر اثر تاخیر در اجرای طرح هم انجام شده است. مسوولان مربوطه هم روی جبران ضرر کاربران در روزهایی که طرح عیدانه اجرا نشده است، تاکید دارند. تلوبیون جبران خسارت وارده به کاربران را از اپراتورها پیگیری خواهد کرد.

لازم به ذکر است در صورت استفاده از تلوبیون با وی‌پی‌ان (فیلترشکن) و یا استفاده در خارج از کشور، نه تنها اینترنت تلوبیون رایگان نمی‌شود، بلکه به صورت تمام‌بها محاسبه خواهد شد. کاربران لازم است برای استفاده از این عیدانه، حتما با آی‌پی ایران و از طریق یکی از اپراتورهای رسمی اینترنت ثابت و همراه کشور وارد تلوبیون شوند.

در پایان از تمام کاربران سایت یا اپلیکیشن تلوبیون درخواست می‌شود در صورتی که هنوز طرح عیدانه اینترنت رایگان روی آی‌پی‌شان فعال نشده است، از طریق پشتیبانی تلوبیون (پیامگیر صوتی و ایمیل که در سایت و اپلیکیشن معرفی شده است) و یا شبکه‌های اجتماعی به اطلاع برسانند تا پیگیری‌ها برای فعالسازی کامل طرح انجام شود.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.