کدخبر :266978 پرینت
21 اسفند 1400 - 12:56

امکان رسیدگی به شکایات به‌ صورت الکترونیکی فراهم شد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: با استفاده از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌وکار‌های اینترنتی و داوری جمعی بر خط (codr)، مردم پیش از خرید اینترنتی کالا می‌توانند اطلاعات شناسنامه‌ای و تخلفات را بررسی کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌وکار‌های اینترنتی و داوری جمعی بر خط (codr) افزود: به زودی امکان بررسی نسبت شکایات به تعداد فروش نیز اضافه خواهد شد، اما این سامانه برای پس از خرید است تا به شکایات به‌صورت الکترونیکی رسیدگی شده و اختلاف‌ها حل شود.

هدفگذاری برای رسیدگی به شکایات بین سه تا ۲۱ روز

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ادامه داد: قصد داریم شرایطی مهیا کنیم که رسیدگی به شکایات از طریق این سامانه، بین سه تا ۲۱ روز انجام شود.

الزام قانونی دریافت اینماد مربوط به بیش از 10 سال پیش است

وی تصریح کرد: الزام قانونی دریافت نماد اعتماد الکترونیک به بیش از 10 سال پیش بازمی‌گردد و از سال ۱۳۹۱، شورای امنیت کشور ارائه درگاه پرداخت را به دریافت نماد الکترونیک، منوط کرده است.

دریافت درگاه پرداخت منوط به داشتن اینماد شده است

رهبری با بیان این‌که حدود دو سال است که این قانون برای شرکت‌های خدمات پرداخت در حال اجرا است، بیان کرد: فاز دوم این الزام از آذر ماه امسال اجرا شده و به موجب آن دریافت درگاه پرداخت، مشروط به داشتن نماد الکترونیک است.

گفتنی است، سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌وکار‌های اینترنتی و داوری جمعی بر خط (codr) با حضور وزیر صمت، وزیر دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه رونمایی شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.