کدخبر :265167 پرینت
20 دی 1400 - 20:12

مراسم معرفی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه سال 1399 استان تهران برگزار شد

مراسم معرفی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه سال 1399 استان تهران روز دوشنبه، بیستم دی ماه ۱۴۰۰ و با حضور رییس سازمان توسعه تجارت، رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران، رئیس اتاق بازرگانی استان تهران، استاندار تهران، رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران و فعالان اقتصادی، تشکل های حوزه صادرات و از جمله اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مراسم معرفی و تجلیل از صادرکنندگان نمونه سال 1399 استان تهران روز دوشنبه، بیستم دی ماه  ۱۴۰۰ و با حضور رییس سازمان توسعه تجارت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، رئیس اتاق بازرگانی استان تهران، استاندار تهران، رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران و برخی از مسوولان کشوری، فعالان اقتصادی، تشکل های حوزه صادرات و از جمله اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در  سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.

در این مراسم محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات اتاق ایران بیان نمود: علیرغم خودتحریمی ها و تحریم‌های بین المللی، شرکت‌های صادرکننده تلاش فراوانی را نمودند تا کالاهای خود را به بازارهای هدف صادراتی برسانند.

لاهوتی مطرح کرد: در حال حاضر تغییر دولت و سیاست‌های صادراتی را شاهد هستیم و در دولت سیزدهم شرایط تنفس صادرات بهتر از سال قبل گردیده است و اگر همین روند ادامه یابد طبیعتا ، شاهد رشد صادرات خواهیم بود.

در بخش دیگر از این نشست مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: دولت ایران دولتی است که درآمد نفتی دارد و خود را بی‌نیاز از بخش خصوصی و مردم می‌داند و فقط مواقعی که مشکل وجود دارد به سراغ بخش خصوصی  می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین عنوان نمود: ما چیزی کمتر از ترکیه نداریم. ترکیه ۲۲۰ میلیارد دلار صادرات دارد. ترکیه معدن یا نفتی ندارد؛ این در حالی است که ما که دومین منابع گازی جهان را داریم ، با قطعی گاز و برق مواجه می‌شویم. نباید وضعیت ما به این شکل باشد. زمانی در اقتصاد، کشور بیستم بودیم، اما امروز به رتبه‌های بین ۳۰ تا ۴۰ رسیده‌ایم.

یداله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در این مراسم بیان نمود: علیرغم محدودیت‌های موجود در سال جاری بالغ بر ١٢ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی داشته ایم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران همچنین اظهار کرد: در حوزه بازگشت ارز و تسهیل آن باید اتفاقات موثرتری در کشور صورت گیرد تا توسعه صادرات به خوبی صورت گیرد.

علیرضا پیمان‌پاک، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران نیز در این مراسم بیان نمود: در سه ماه آینده در ارمنستان و عمان نشست های مشترکی با حضور تجار و فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد؛ ضمن اینکه برگزاری کمیسیون های مشترک را با همکاری اتاق های مشترک دنبال خواهیم کرد تا بتوانیم به راندمان بالا برسیم.

معاون وزیر صمت در خصوص مشکلات انتقال ارز افزود: در حوزه رمزارزها نیز مذاکرات لازم انجام شده و قصد داریم راههای جایگزین LC را دنبال کنیم، ضمن اینکه استفاده از سامانه های بلاکچین برای جایگزینی LC مورد پذیرش بانک مرکزی قرار گرفته است.

در بخش پایانی و قبل از اهدای جوایز ، محسن منصوری استاندار تهران عنوان کرد: امروز این امر ثابت شده است که هرچه در فرآیندهای اقتصادی، دولت کمتر دخالت کند، به همان نسبت نتایج بهتری در توسعه و رشد اقتصادی کشور حاصل می شود و این تجربه جهانی است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: مهمتر از تحریم های خارجی تحریم های داخلی است و با جدیت دنبال اصلاح قوانین هستیم و معتقدم که تدوین برخی آیین نامه ها خیلی از اوقات غیرکارشناسی است.

منصوری همچنین بیان نمود: به عنوان استاندار تهران اعلام می کنم که به اندازه توان و ظرفیت در استانداری آماده ایم تا موانع پیش روی صادرکنندگان استان را برطرف کنیم.

[node:title]

گفتنی است؛ در سال جاری، 60 شرکت برای مشارکت در این ارزیابی داوطلب شدند که از این تعداد 39 شرکت اقدام به تحویل مدارک نموده اند که پس از انجام ارزیابی‌ها، 15شرکت با عنوان ممتاز، نمونه و شایسته تقدیر انتخاب و  مورد قدردانی قرار گرفتند.

در پایان این مراسم که به صورت زنده و مستقیم از سایت و اینستاگرام اتاق تهران پخش می گردید اهدای تندیس و لوح تقدیر 15 شرکت موفق به دریافت جوایز انجام پذیرفت و برگزیدگان مورد تشویق حاضرین قرارگرفتند.

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.