کدخبر :264521 پرینت
30 آذر 1400 - 11:48

ترفند جدید کلاهبرداران در فضای مجازی با عنوان فروش ویژه شب یلدا

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران در خصوص شیوه جدید کلاهبرداران در فضای مجازی با عنوان جشنواره‌های فروش ویژه و تخفیفی شب یلدا به شهروندان هشدار داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید نظام موسوی رئیس پلیس فتا غرب استان تهران، اظهار داشت: ضروری است که شهروندان عزیز آگاه و هوشیار باشند و فریب تبلیغات، پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده درکانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام با وعده‌های حراج آنلاین و تخفیف ویژه شب یلدا و قیمت‌های باورنکردنی را نخورند کلاهبرداران سایبری با تقلید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر، اقدام به ایجاد فروشگاه‌های جعلی می کنند و با درج تصاویری از انواع اجناس با تخفیفات چشمگیر و شیوه‌های اغواکننده توجه کاربران را جلب ‌نموده و آنها را به سمت دام‌های خود هدایت می‌کند.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران با بیان اینکه کاربران برای مشخص شدن صحت هویت فرد آگهی دهنده، باید بررسی های لازم را انجام دهند ، خاطرنشان کرد: اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

وی افزود: در اکثر این کلاهبرداری‌ها پس از خرید و واریز وجه، کالایی برای مشتریان ارسال نمی‌شود و کلاهبردار نیز دیگر پاسخگو نمی‌باشد قبل از دیدن و اطمینان از اصالت و ماهیت کالا، اقدام به پرداخت بیعانه نکنید.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران تصریح کرد: پلیس فتا با هرگونه فعالیت سوء و کلاهبرداری مجرمان اینترنتی برخورد کرده و در این خصوص هیچ‌گونه ملایمتی نخواهد داشت.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با هرنوع مشکلی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس استفاده کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.