فرصت دو ماهه اتحادیه اروپا به گوگل برای بهبود نتایج جستجوی پروازها و هتلها
کمیسیون اروپا اعلام کرد که به شرکت گوگل دوماه فرصت میدهد تا یا روش ارائه نتایج جستجوی اینترنتیِ پروازها و هتلها و نحوه رتبه بندی آنها را بهبود بخشد یا با مجازاتهای تحریمی اروپا روبرو شود.
به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، شرکتهای هواپیمایی و هتلداران میگویند سرویسهای جستجوی گوگل برای این بخشها باید شفافتر شوند تا از «گمراه شدن» مصرف کنندگان اتحادیه اروپا هنگام استفاده از موتورهای جستجو برای برنامه ریزی تعطیلات جلوگیری شود.
کمیسیون اروپا و سازمانهای ملی حامی مصرف کنندگان از جمله اداره کل بازرسی اقتصادی بلژیک و هلند در بیانیهای مشترک اعلام کردهاند که قیمتهای نمایش داده شده در نتایج جستجوی گوگل باید شامل همه هزینهها از جمله مالیاتها باشد تا مصرف کنندگان بتوانند این هزینهها را قبل از سفر محاسبه کنند.
دیدیه ریندرز، کمیساریای عدالت اتحادیه اروپا میگوید: «مصرف کنندگان در اتحادیه اروپا نباید هنگام استفاده از موتورهای جستجو برای برنامه ریزی تعطیلات خود گمراه شوند. ما باید به مصرف کنندگان این قدرت را بدهیم تا براساس اطلاعات شفاف و بیطرفانه تصمیم گیری کنند.»
گوگل، مشهورترین موتور جستجوی جهان مدتهاست که به دلیل فعالیتهای تجاری خود، هدف انتقاد نهادهای ضد انحصار و گروههای مدافع حقوق مصرف کنندگان در سراسر جهان است.
آژانسهای مسافرتی و هتلداران همچنین از گوگل خواستهاند که در استانداردهای خود برای استفاده از فروشگاه اینترنتی گوگل (Google Store) تجدیدنظر کند زیرا در برخی موارد مشخص شده که فروشندگان از حقوقی بیش از مصرف کنندان برخوردارند.
چنانچه پاسخهای گوگل به این درخواستها کافی نباشد، آنگاه آژانسها این موضوعات را مستقیما با این شرکت مطرح خواهند کرد و ممکن است در نهایت تحریمهایی علیه این شرکت اعمال شود.
گوگل در واکنش به این درخواستها اعلام کرد که از چنین گفتگوهایی استقبال خواهد کرد و در حال همکاری نزدیک با سازمانهای حامی حقوق مصرف کنندگان همچنین کمیسیون اروپا است تا ببیند چگونه میتوان پیشرفتهایی ایجاد کرد که برای کاربران خوب باشد و شفافیت بیشتری ایجاد کند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید