کد مطلب: 

255152

شرکت‌های ایرانی در زمینه هوش مصنوعی توانمندی کاملی دارند

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: در هوش مصنوعی شرکت‌هایی داریم که توانمندی کاملی دارند و ما هیچ کمبودی از نظر فنی در این زمینه نداریم اما شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به ما کمک کنند که در علوم انسانی و به خصوص زبان و ادبیات فارسی از این توانمندی استفاده کنیم.
شرکت‌های ایرانی در زمینه هوش مصنوعی توانمندی کاملی دارند

به گزارش سیتنا، دکتر علی وحدت در رویداد تبادل فناوری در حوزه زبان و ادب فارسی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، این رویداد را اولین رویداد از جنس ارائه نیازهای فناورانه حوزه علوم انسانی عنوان کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان توان لازم را برای ارائه راه‌حل در هر مسئله‌ای را دارند اما باید متخصصان هر حوزه نیز اعلام نیاز کنند. این رویداد اولین رویداد برای تبادل فناوری بین حوزه فنی و مهندسی و علوم انسانی است که در صندوق نوآوری برگزار شده است.

وی ادامه داد: از خروجی این برنامه بازارهای جدیدی برای شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌شود و امیدوارم بهم‌رسانی امروز مثبت و الگوی خوبی برای حوزه‌های دیگر علوم انسانی باشد.

وحدت در مورد ابزارهای صندوق نوآوری و شکوفایی برای تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور گفت: ما با روش‌ها و ابزارهایی که داریم، در حوزه تامین مالی نوآوری از دنیا عقب نیستیم و در دو سال اخیر تحرک جدی در این اکوسیستم اتفاق افتاده است. در کشور نهادهای مالی تخصصی در حوزه فناوری مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری تشکیل شده است که علاوه بر وجود صندوق در هر استان، در حوزه‌های تخصصی مانند نانو و تجهیزات پزشکی نیز صندوق مجزا داریم. در دنیا نیز نهادهای تامین مالی مستقل از حوزه فناوری حمایت می‌کنند. هر حوزه‌ای که عقب‌ماندگی تاریخی داشته باشد چون نرخ تغییرات شدید است باید با استفاده از پرش تکنولوژی این عقب‌ماندگی را جبران کرد؛ به عنوان مثال افغانستان به دلیل وقوع جنگ در این کشور، زیرساخت‌های لازم را برای مخابرات نداشت که با پرش تکنولوژی توانسته بخشی از این عقب‌ماندگی را جبران کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: خدمات مالی و سرویس‌دهی صندوق نوآوری و شکوفایی در طول چرخه عمر شرکت‌های دانش بنیان رشدی بیش از 10 برابر داشته که باعث جهش در محصولات دانش بنیان شده است. به عنوان مثال در دوران کرونا هیچ کالای مهمی مانند ونتیلاتور، کیت تشخیصی، اکسیژن‌ساز و دیگر اقلام مورد نیاز مردم را وارد نکردیم و تمام نیاز کشور از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین شد.

وی در مورد اهداف برگزاری رویدادهای بهم‌رسانی عرضه و تقاضای محصولات دانش بنیان در صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: رویداد تبادل فناوری برای حوزه‌هایی که قدیمی بوده و نیازمند نفوذ فناوری هستند، مانند حمل و نقل یا فولاد برگزار شده است تا با کمک فناوری، خدمات‌دهی به آنها بهینه شود. یکی از موضوعات مهم این رویداد نیز نفوذ فناوری به حوزه‌هایی مانند زبان و ادب فارسی است که به ظاهر کمتر با حوزه فنی و مهندسی ارتباط دارند.

وحدت در پایان به عدم استفاده از توانمندی‌های فنی مهندسی مانند هوش مصنوعی در رشد صنایع اشاره کرد و گفت: در هوش مصنوعی شرکت‌هایی داریم که توانمندی کاملی دارند و ما هیچ کمبودی از نظر فنی در این زمینه نداریم اما شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به ما کمک کنند که در علوم انسانی و به خصوص زبان و ادبیات فارسی از این توانمندی استفاده کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-03-04 10:00

افزودن دیدگاه جدید