کدخبر :252852 پرینت
09 دی 1399 - 09:54

شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در جهش و رونق تولید دارند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: راهکار برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی توجه به اقتصاد دانش بنیان و کمک به توسعه این حوزه است. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در چرخش چرخ معیشت مردم و اقتصاد کشور به صورت پایدار تاثیرگذار باشند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، سمیه رفیعی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند هم در جهش و رونق تولید و هم در چرخش چرخ معیشت مردم و اقتصاد کشور به صورت پایدار نقش مهمی ایفا کنند.

وی ادامه داد: از نظر بنده دانش بنیان‌ها از مهمترین راه‌حل‌های برون رفت ما از مشکلات به‌صورت دائمی و پایدار هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد میزان توجه مجلس به رشد حوزه دانش‌بنیان در کشور خاطرنشان کرد: از شیوه‌های موثر در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق مجلس، بحث اختصاص بودجه و تامین مالی این حوزه است؛ در این صورت امکان بالغ شدن اکوسیستم دانش بنیان کشور فراهم می‌شود. البته در حال حاضر این رویکرد در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و نمایندگان در نظر دارند بودجه قابل توجهی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و نوآور و در کل اکوسیستم نوآوری کشور تخصیص دهند.

وی ادامه داد: مورد دیگری که مجلس می‌تواند در توسعه این حوزه موثر باشد نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها است لذا باید بر دستگاه‌هایی که می‌خواهند محور فعالیت خود را، حوزه دانش بنیان قرار دهند نظارت کنیم، به عبارت دیگر مجلس به‌صورت ناظر در تمامی دستگاه‌ها و آنهایی که به‌صورت تخصصی در حوزه دانش بنیان فعالیت می‌کنند ورود کرده و اعمال نفوذ کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، بهره‌مندی از اقتصاد رشد یافته دانش بنیان را در گرو تمرکز و توجه قوای سه‌گانه عنوان کرد و گفت: توسعه و پیشرفت دانش بنیان‌ها، صرفا با تمرکز بر یک هدف واحد بین سه قوه امکانپذیر است؛ اگر این اتفاق بیفتد در این صورت بستر رشد برای آنها به صورت 100 درصدی تامین خواهد شد و موانع از بین خواهد رفت.

هر سه قوه باید عزم خود را جزم کرده و به جوان‌ها و به خصوص آنهایی که در حوزه مسائل اولویت‌دار و نیازمندی‌های علمی کشور، ایده دارند اعتماد کنند و کار را به آنها بسپارند و نتیجه را از آنها مطالبه کنند.

رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: ما نتایج خوبی از اعتماد به جوانان به دست آورده‌ایم زیرا جوان‌ها اراده ارائه راهکار برای حل مسائل کشور را دارند، اما ایده‌های آنها به شرطی عملیاتی خواهد شد که مسئولان به آنها اعتماد کنند. این پشتیبانی در نهایت باعث پدید آمدن حرکت‌های بسیار مهمی در کشور خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.