معرفی پردرآمدترین حوزههای تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۱ ؛ «مد و پوشاک» و «الکترونیک و رسانه» در صدر پردرآمدترین مشاغل
طبق بررسیها حوزههای مد و لباس، الکترونیک و رسانه، اسباببازی و لوازم سرگرمی، مبلمان و لوازم خانگی و غذا و سلامت به ترتیب از پردرآمدترین حوزه تجارت الکترونیک جهانی تا سال ۲۰۲۱ خواهند بود.
به گزارش سیتنا، طبق بررسیهای انجام گرفته از سوی سازمان توسعه و تجارت سازمان ملل متحد (آنکتاد)، حجم فروش جهانی تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۵ برابر با ۲۵.۳ تریلیون دلار (۲۲.۴ تریلیون دلار برای تجارت میان بنگاه ها و ۲.۹ تریلیون دلار برای تجارت میان شرکت ها و مشتریان) برآورد شد. فروش جهانی تجارت میان بنگاه ها بر پایه داده های رسمی برای چین، ژاپن، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا مقدار ۶۷ درصد از تولید ناخالص جهانی در سال ۲۰۱۵ برآورد شده بود.
همچنین آمریکا، با فروش بیش از ۷ تریلیون دلار، بزرگترین بازار تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۵ را از آن خود کرد و پس از آن ژاپن و چین در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند. در حالی که آمریکا در فروش تجارت الکترونیک B۲B پیشرو بود، اما از نظر تجارت B۲C پس از چین قرار داشت.
در سال ۲۰۱۷ چین در حوزه تجارت الکترونیک B2C موفق به کسب درآمد ۴۷۰ میلیارد دلار شد. این در حالی است که این مبلغ برای آمریکا حدود ۳۵۴ میلیارد دلار بود. پس از این دو کشور انگلیس، ژاپن، فرانسه، آلمان، کرهجنوبی، کانادا، هند و روسیه در جایگاه سوم تا دهم قرار دارند. به طور کلی در تجارت الکترونیک، تجارت B2B غالب بوده و حدود ۹۰ درصد از کل این گروه از اقتصادها را تشکیل میدهد.
مشاغل پردرآمد تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۱
انتظار میرود درآمد جهانی تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۱ تقریبا دو برابر شده و به میزان ۲۱۰۸ میلیارد دلار برسد. افزایش دسترسی به اینترنت و پذیرش رو به بالای دریافت خدمات دیجیتالی از طریق تجارت آنلاین در قالب پلتفرم و وبسایتهای تجاری از سوی مردم، آیندهای روشن را از توسعه الکترونیک نمایش میدهد.
طبق بررسیها مد و لباس، الکترونیک و رسانه، اسباببازی و لوازم سرگرمی، مبلمان و لوازم خانگی و غذا و سلامت به ترتیب از پردرآمدترین حوزه تجارت الکترونیک جهانی تا سال ۲۰۲۱ خواهند بود.
مد و پوشاک، پردرآمدترین حوزه تجارت الکترونیک
پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۱ بیشترین میزان درآمد مربوط به حوزه مد و پوشاک با میزان ۶۳۳ میلیارد دلار باشد. چین تا سال ۲۰۲۱ با کسب درآمد بیش از ۲۵۸ میلیارد دلار، موفق خواهد شد بازار تجارت جهانی مد و پوشاک آنلاین را از آن خود کند و پس از چین، اروپا و آمریکا در جایگاه دوم و سوم قرار خواهند داشت.
از دیگر موضوعات قابل توجه در بخش تجارت الکترونیک، موضوع رزرو بلیت آنلاین و انجام خدمات مسافرتی مبتنی بر اینترنت است. طبق پیشبینیهای انجام گرفته، بازار این نوع خدمات نیز تا سال ۲۰۲۱ دو برابر شده و تا حدود یک تریلیون دلار خواهد رسید. همچنین کشور چین با کسب نرخ رشد مرکب سالانه ۹/۱۷ درصد سریعترین رشد را از نظر کسب درآمد حاصل از ارائه این نوع خدمت از میان کشورهای آمریکا، ژاپن، انگلیس و آلمان خواهد داشت.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید