ضرورت هدایت ایدههای استارتآپی به حوزهی آموزشی کشور
معاون آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که این وزارتخانه در ترویج و توسعه فعالیت استارتآپهای حوزه آموزشی کمک میکند و به شدت نیازمند فعالیت بخش خصوصی در این زمینه است.
به گزارش سیتنا، علیرضا کمرهای، در رویداد جذب سرمایه حوزه آموزش که ۱۴ مهرماه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، بر تطابق ایدههای نوآورانه استارتآپی با اسناد نظام آموزشی تاکید کرد و گفت: استارتآپهای آموزش باید به جهتگیری اسناد نظام آموزشی توجه کنند. آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است و ایدههای این حوزه نیز باید متناسب با این سیستم آموزشی باشد و اگر استارتآپها به این رویکرد توجه نکنند امکان استفاده از تولیدات آنها در نظام آموزشی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: استارتآپها باید در ارائه خدمات به ذینفعان حوزه آموزش یعنی دانشآموزان و خانوادهها بیشتر توجه کنند به عبارت دیگر گسترش موقعیت تربیت و یادگیری باید با توجه به ویژگی نظام آموزشی باشد، در این صورت آموزش و پرورش در انعکاس دستاوردهای استارتآپی کمک میکند و همچنین خلأهای آموزشی را برای نوآوران و فناوران آشکار میکند.
کمرهای در مورد جایگاه استارتآپها در نظام آموزشی کشور نیز گفت: استارتآپهای آموزشی میتوانند خلاء آموزشی در یادگیری را جبران کنند. در حال حاضر در بحث تربیت دانشآموزان حضور استارتآپها چشمگیر نیست و بیشترین حوزه مورد توجه آنها یادگیری و آموزش است، این در حالی است که تربیت بسیار برای ما حائز اهمیت است.
معاون آموزش دوره متوسطه وزارت آموزش و پرورش حوزههای مورد تقاضا برای توجه استارتآپها را برشمرد و گفت: توجه به ملاحظات تربیتی در کنار آموزش، توسعه پلتفرم مدیریت یادگیری، تسهیلکنندگی ارتباط معلم و دانشآموز، سیستمهای فعال کننده یادگیرنده، یادگیری با بازی و در نهایت چگونگی یادگیری و یادگیری مهارت، از جمله مواردی است که ما در آموزش و پرورش به آن نیاز داریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در ترویج و توسعه فعالیت استارتآپها میتواند کمک کند و به شدت نیازمند فعالیت بخش خصوصی در این زمینه است و امیدوارم زمینه هدایت فناوری و دستاوردهای استارت آپی به سیستم آموزشی کشور فراهم شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید