کدخبر :245590 پرینت
27 خرداد 1399 - 23:33

تهدید به انتشار عکس و فیلم های خصوصی دختر جوان

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از شناسایی و دستگیری عامل تهدید دختر جوان خبر داد و اعلام داشت: افرادی که اقدام به ایجاد مزاحمت و سلب آسایش مردم در فضای مجازی می کنند متخلف محسوب شده و برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ "محسن محمودی" رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر شکوائیه ارائه شده مبنی بر تهدید به انتشار عکس های خصوصی به قصد اخاذی، پرونده اولیه تشکیل شده و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی های فنی اولیه مشخص گردید متهم با اغفال دختر جوان با وعده ازدواج اقدام به ایجاد رابطه دوستی با وی نموده و با بدست آوردن فیلم و عکس خصوصی از دختر جوان و با ارسال پیام هایی از طریق شبکه اجتماعی تلگرام این دختر را تهدید به انتشار عکس و فیلم های خصوصی اش در صورت عدم واریز وجه درخواستی کرده است.

سرهنگ محمودی بیان داشت: با اقدامات تخصصی سایبری صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع  متهم دستگیرشد در ادامه ادله دیجیتال فرد اغفال کننده جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفت که با دستور قضایی عکس های شاکی از گوشی همراه متهم حذف و پرونده به همراه متهم تحویل مرجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به مجرمان سایبری هشدار داد: هرگونه تهدید و اغفال کابران فضای مجازی با پاسخ قاطع پلیس فتا روبرو خواهد بود و کسانی که بخواهند امنیت شبکه های اجتماعی را مختل کنند برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

سرهنگ محمودی اعلام داشت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران شبکه های اجتماعی  بوده و هم وطنان می توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، در بخش ثبت گزارش های مردمی، با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.