رایگان نمودن ترافیک آموزش آنلاین مراکز دانشگاهی، با هدف کاهش مشکلات جامعه دانشگاهی صورت گرفت/ مشکلات اطلاعات دریافتی سامانههای آموزشی، کارکرد اجرایی طرح را با اختلالاتی مواجه کرده است
مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایهگذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در اسفند ماه سال گذشته، وزارت ارتباطات در اقدامی داوطلبانه، پیشنهاد رایگان نمودن ترافیک آموزش آنلاین برای مراکز دانشگاهی و آموزشی را با هدف مشارکت در کاهش مشکلات جامعه دانشگاهی و به صورت ویژه اساتید و دانشجویان، ارائه نمود.
مهندس "حمید مظاهری" در گفتوگو با خبرنگار سیتنا پیرامون سیاست وزارت ارتباطات در راستای رایگان سازی تعرفهی ترافیک آموزش آنلاین برای اساتید و دانشجویان، گفت: توجه به امر آموزش به عنوان یکی از ارکان اصلی رشد و توسعهی کشور محسوب میشود و واضح است که شرایط ویژهی اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا، نبایستی آن را تحت تاثیر دهد؛ بر این اساس در اسفند ماه سال گذشته، وزارت ارتباطات در اقدامی داوطلبانه، پیشنهاد رایگان نمودن ترافیک آموزش آنلاین برای مراکز دانشگاهی و آموزشی را با هدف مشارکت در کاهش مشکلات جامعه دانشگاهی و به صورت ویژه اساتید و دانشجویان، ارائه نمود.
وی ادامه داد: در فرآیند پیش بینی شده جهت تحقق این پیشنهاد، اطلاعات مربوط به سامانههای آموزش آنلاین مراکز دانشگاهی توسط وزارت متبوع جمع آوری و ارسال و متعاقباً اقدامات اجرایی مرتبط توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در تعامل با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همکاری اپراتورها پیاده سازی میگردد.
مظاهری پیرامون میزان رضایت اساتید و دانشجویان از اجرای این طرح به عنوان ذینفعان نهایی، گفت:
نظر به اهمیت موضوع و حساسیت ویژهی وزارت ارتباطات و فناوری در خصوص اجرای کامل این پیشنهاد، دریافت بازخوردهای میدانی از عوامل و ذینفعان دانشگاهی و انجام تست عملکرد، روال اجرایی یکی از مأموریتهایی بود که در دستور کار معاونت فناوری و نوآوری قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که از منظر اساتید و دانشجویان به عنوان ذینفعان نهایی، رضایت صد درصدی احصاء نشده است، اما بر اساس نتایج بررسی مصادیق عدم رضایت و از نظر کارشناسی، «جایگزینی تسریع در ارائهی اطلاعات اولیه به جای ارائهی دقیق و کامل آنها»، نوعاً مشکلاتی را در پی داشته است.
مظاهری در تشریح این مشکلات توضیح داد: از یک سو، وصول اطلاعات سامانههای آموزشی هنوز کامل نشده است و از سوی دیگر عدم تطابق کامل اطلاعات واصلهی سامانهها با سامانههای انتهایی که محتواهای آموزشی بر روی آن ها بارگذاری شده و مسیریابی مجدد کاربران به این سامانههای جدید، کارکرد موثر طرح پیشنهادی را با اختلال مواجه نموده است.
وی خاطرنشان کرد: تعدد اطلاعات واصله برای بعضی از مراکز دانشگاهی و درج سرویسهای غیر مرتبط در اطلاعات واصله از جمله مشکلاتی است که ناشی از عدم دقت نظر ارائه دهندگان اطلاعات است که باید به مرور اصلاح شود.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید