کدخبر :244470 پرینت
22 اردیبهشت 1399 - 16:13

انتشار عکس زن متاهل در کانال‌های غیراخلاقی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی شخصی که عکس‌ پروفایل خانمی را در گروه‌ها و کانال‌های غیراخلاقی منتشر کرده بود، خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس ‌فتا، سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل در توضیح این خبر گفت: با مراجعه شاکیه و ادعای اینکه عکس‌های‌ پروفایل اکانت پیام‌رسان تلگرام وی توسط شخصی ناشناس در گروه‌ها و کانال‌های غیراخلاقی منتشرشده، پرونده توسط کارشناسان سایبری تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: با بررسی اظهارات اولیه شاکی مبنی بر اینکه وی متأهل بوده و اخیراً شخصی ناشناس اکانت تلگرامش را به‌صورت دوره‌ای و بدون اجازه در گروه‌های مختلف اضافه می‌کرده و او نیز مدام از آن‌ها خارج می‌شده، تا اینکه پیامی را با مضمون درخواست دوستی از فردی ناشناس دریافت می‌کند، که وی بلافاصله موضوع را با همسرش در میان گذاشته و برای حل مشکل پیش‌آمده به پلیس فتا مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل عنوان کرد: کارآگاهان سایبری با آنالیز مستندات دیجیتال و اظهارات شاکیه به سرنخ‌هایی رسیده و پس از اقدامات فنی متهم را شناسایی و درنهایت با هماهنگی‌های لازم مظنون پرونده دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی گفت: هم‌وطنان عزیز باید توجه داشته باشند که تنظیمات امنیتی هر اپلیکیشنی که استفاده می‌کنند را به‌دقت رعایت و تنظیم نمایند تا مورد سوءاستفاده قرار نگرفته و همچنین عکس‌های شخصی و خصوصی خود را در پروفایل خود قرار نداده و در صورت بروز مشکل به‌هیچ‌وجه اقدام شخصی انجام نداده و سریعاً به پلیس فتا مراجعه و یا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.