اسناد مرتبط با ادعای احتمال عملیات فریب و اختلال در ارتباطات در سانحهی سقوط هواپیمای اوکراینی
در پی انتشار بیانیههای آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران پیرامون علل سانحهی تأسفبار هواپیمای اوکراینی و تاکید بر احتمال عملیات فریب در بروز این حادثه، این آزمایشگاه اسناد مرتبط با این ادعا را منتشر کرد.
به گزارش سیتنا، آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران در بیانیههای پیشین خود تاکید کرد که در سانحهی سقوط هواپیمای اوکراینی، اعمال نوعی از عملیات فریب فرماندهی و کنترل ثابت شده است و احتمال عملیات سایبرنتیک مبنی بر «اخلال در ارتباطات» هم وجود دارد. (لینک)
در پی انتشار این بیانیهها و نقدهایی که بر این ادعاها مطرح شده بود، آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران اسناد مرتبط با این ادعا را منتشر کرد:
سند «اقدامات متقابل فرماندهی و کنترل (C2CM) ایالات متحده» (Army Regulation 525–20) که در آن به عملیات فریب اشاره شده است.
لینک اصلی:
https://fas.org/irp/doddir/army/ar525-20.pdf
سند «راهبرد اخلال در پرتاب» (شورای آتلانتیک)
Left of launch: Countering theater ballistic missiles
Issue Brief by Herbert C. Kemp
Mon, Jul 31, 2017
لینک اصلی:
https://www.atlanticcouncil.org/in-depth-research-reports/issue-brief/l…
سند دیگری برای «راهبرد اخلال در پرتاب» (Missile Defense Advocacy Alliance)
که در آن به نام ایران صراحتاً اشاره شده است.
Left of Launch
March 16, 2015
لینک اصلی:
https://missiledefenseadvocacy.org/alert/3132
صفحه مربوط به «سازمان هوانوردی فدرال آمریکا» (Federal Aviation Administration)
Prohibitions, Restrictions and Notices
لینک اصلی:
https://www.faa.gov/AIR_TRAFFIC/PUBLICATIONS/US_RESTRICTIONS
صفحه مربوط به «سازمان هوانوردی فدرال آمریکا» (Federal Aviation Administration)
- بخش مربوط به ایران
Prohibitions, Restrictions and Notices
لینک اصلی:
https://www.faa.gov/AIR_TRAFFIC/PUBLICATIONS/US_RESTRICTIONS
سند مربوط به «سازمان هوانوردی فدرال آمریکا» (FAA)
- نوتام ممنوعیت پروازی ایالات متحده آمریکا بر فراز تهران صادر شده در روز هشتم ژانویه 2020 ساعاتی پیش از سانحه
لینک اصلی:
https://www.faa.gov/AIR_TRAFFIC/PUBLICATIONS/US_RESTRICTIONS/media/KICZ…
سند خبر واشنگتنپست مبنی بر محدودیت اضطراری اعلام شده توسط FAA جهت پرواز بر فراز خلیج فارس بهدلیل امکان بالقوه خطا در محاسبات یا خطا در شناسایی صادر شده در روز هشتم ژانویه 2020 ساعاتی پیش از سانحه
لینک اصلی:
https://www.washingtonpost.com
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید