تاخیر بازیهای آنلاین به ۵۰ میلیثانیه رسید
سه روز قبل تعدادی از گیمرها، از وزیر ارتباطات خواستند تاخیری که در انجام بازی آنلاین وجود دارد را برطرف کنند. این درخواست را پس از سه روز از دستور وزیر ارتباطات از شرکت زیرساخت پیگیری کردیم. آنها طی این مدت توانستند با ساز و کار انتقال درخواستهای بازی به سروری در کشور همسایه، تاخیرها را به ۵۰ میلیثانیه برسانند. تاخیری که حتی کمتر از مقیاس مناسب و ایدهآل برای بازی مورد نظر است.
به گزارش سیتنا، اعتراض گیمرها برای تاخیری که در بازیهای آنلاین وجود دارد را حتما با عنوان «پینگ بازی» شنیدهاید. وزیر ارتباطات روز شنبه پس از دریافت این اعتراضات به شرکت ارتباطات زیرساخت دستور داد مشکل این جوانان را ظرف مدت یک هفته حل کنند. عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با گذشت سه روز از این دستور، به ایرنا گفت مشکل مرتفع شده و گیمرها میتوانند در لیگ بازی حساسی که پیش روست، بدون مشکل شرکت کنند. البته این مشکل ممکن است برای بازی دیگری رخ دهد، اما به گفته سجاد بنابی آنها هر کجا که بتوانند مشکلات اینچنین را از طریق انتقال درخواستها به سرور نزدیکتر از بین ببرند، قطعا آنرا انجام خواهند داد.
زمانی استفاده عمومی مردم از اینترنت این است که در پیام رسانها یا شبکههای اجتماعی پیامی را رد و بدل کنند یا عکسی را به اشتراک بگذارند، در این مواقع اگر تاخیر اندکی هم وجود داشته باشد خیلی به چشم نمیآید و مردم آن را احساس نمیکنند، خصوصا اگر این تاخیر در شبکههای بینالمللی به وجود بیاید.
اما برای کسانی که اهل گیم و بازیهای آنلاین هستند، این مسئله مهم است. سجاد بنابی در گفتوگو با ایرنا در این خصوص گفت: زمانی گیمرها مشغول بازیهای آنلاین هستند، خصوصا آن دسته از بازیهایی که ری اکشن مهم است، در این موارد تاخیرها خیلی حائز اهمیت هستند. اگر تاخیر رسیدن اتفاقی که در سرور رخ میدهد به کاربر، از یک حدی بیشتر برود بازی هیجان خود را از دست میدهد به همین دلیل پینگ اهمیت پیدا میکند.
نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: تمام شرکتهای ارائه دهنده بازیهای اینچنینی خارجی هستند. شرکتهای خارجی برای حل کردن این مشکل، سرورهای خود را در سراسر جهان مانند آمریکا، اروپا، خاورمیانه، روسیه و... توزیع میکنند و گیمرها به سروری وصل میشوند که به آنها نزدیکتر است و طبیعتا کمترین تاخیر را دارد.
او اشاره کرد: نکته این است که چون مقاصد اینترنت ایران در مکانهای مختلفی توزیع شده، زمان رسیدن به کانتنت های مختلف یکی است.
بنابی با اشاره به این که جنوبیها از مقاصد جنوبی به اینترنت وصل میشوند، مشهدیها از جنوب غربی و به همین صورت بقیه افراد از مقاصد توزیع شده دیگر، به همین دلیل تجربه بازی برای گیمرها یکسان نمیشد. به همین دلیل وزیر ارتباطات از شرکت زیرساخت خواست این مشکل را ظرف یک هفته برطرف کنند.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: دو سه بازی مشخص که لیگهای حساسی است و برخی از این راه کسب درآمد میکنند طی چند روز آینده برگزار میشود، به همین دلیل گیمرها نگران بودند این فرصت را از دست بدهند. برای برطرف کردن این مشکل، ریکوئست های این بازی را جمعآوری و آنها را به سروری که صاحبان بازی در یکی از کشورهای همسایه گذاشته بودند، منتقل کردیم. زمان تاخیر مناسب برای این بازیها۸۰میلی ثانیه است که در حال حاضر ما توانستیم این زمان را به ۵۰ میلیثانیه تغییر دهیم.
او در پاسخ به این سوال که پایداری رفع این مشکل چقدر است؟ گفت: اگر فردا صبح سرور بازی به یک مکان دیگر تغییر کند دوباره باید تمام این کارهایی که ظرف مدت سه روز انجام شده را انجام بدهیم تا تاخیر از بین برود.
بنابی خاطرنشان کرد، البته ما این کار را حتما انجام میدهیم چرا که بحث فقط سر گیمرها و بازیهای آنلاین نیست، ما وظیفه داریم تمام موضوعاتی که مبتلابه آن مردم هستند را پیگیری کنیم. نباید اینطور فکر کرد چون ما شخصا به گیم، بازی یا فیلم علاقه داریم در پی برطرف کردن مشکلات خاص این چنینی هستیم. در هر جایی که مشکلی وجود داشته باشد و بتوانیم آن را از طریق شرکت زیرساخت برطرف کنیم، حتما برای این کار اقداماتی که در توانمان وجود داشته باشد را انجام خواهیم داد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید