پیشنویس شیوهنامهی جدید یارانهی مطبوعات برای جلب نظر اصحاب رسانه منتشر شد/ دنبال هدفمند کردن یارانهی مطبوعات در جهت تولید محتوای رسانهای هستیم
معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: چهار اولویت را مشخص کردهایم و در پیشنویس شیوهنامه جدید تخصیص یارانه مطبوعات درج کردیم؛ اقتصاد، فرهنگ و جامعه، امنیت ملی و سیاست خارجی. رسانههایی که در این موضوعات فعال باشند و تولید محتوای موثر داشته باشند، در اولویت دریافت یارانه هستند.
به گزارش سیتنا، محمد خدادی، با اشاره به اینکه دنبال هدفمند کردن یارانه مطبوعات هستیم، از انتشار پیشنویس شیوهنامه جدید یارانه مطبوعات برای جلب نظرات کارشناسی و اصحاب رسانه خبر داد و گفت: دنبال محدود کردن رسانهها نیستیم اما صرف اینکه رسانه نامش رسانه باشد و چاپ شود، یارانه دریافت نخواهد کرد.
محمد خدادی افزود: چهار اولویت را مشخص کردهایم و در پیشنویس شیوهنامه جدید تخصیص یارانه مطبوعات درج کردیم؛ اقتصاد، فرهنگ و جامعه، امنیت ملی و سیاست خارجی. رسانههایی که در این موضوعات فعال باشند و تولید محتوای موثر داشته باشند، در اولویت دریافت یارانه هستند.
وی توضیح داد: این اولویتها، یعنی هدفمند شدن در جهت محتوا و تولید محتوای رسانهای. یعنی رسانه مولد شود، بستر تبادل باشد و در حقیقت صدای افکار عمومی باشد.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: جزئیات این شیوهنامه هم که منتشر شده بر چند اصل استوار است؛ اول ضریب نظم در انتشار، که قبلا تا 30 درصد هم قابل پذیرش بود اما الان در مرحله اول 70 و بعد 90 درصد اعلام شده است یعنی اگر یک روزنامه از 100 روز فقط 30 روز منتشر شود، مشمول حمایت نمیشود. دیگری گستره توزیع است که گسترده توزیع سراسری یعنی 31 استان نه تعداد محدودی استان و نکته سوم محتوا و ضریب کیفی رسانه است.
وی در خصوص حمایت از رسانههای برخط نیز گفت: طبیعتا روح حمایت از رسانههای برخط نیز همینطور است و تفاوت فاحشی نخواهد داشت. «مولد بودن و موثر بودن» و نقشداشتن در زندگی مردم بر اساس اولویتهای اعلامی، جزء شاخصهای حمایت باید باشد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید