کدخبر :224177 پرینت
29 دی 1397 - 13:22

شفاف سازی وزیر ارتباطات پیرامون هزینه‌های ساخت ماهواره‌ی پیام؛

بودجه‌ی ساخت ماهواره‌ی پیام در طول 10 سال، 1/2 میلیون یورو بوده است/ این بودجه‌ها از جنس هزینه نیست، بلکه سرمایه ملی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: عده‌ای خواستار شفافیت در بودجه ساخت ماهواره شده بودند، کل بودجه ساخت ماهواره پیام در طول ده سال، حدود ۱/۲میلیون یورو بوده است. این بودجه‌ها از جنس هزینه نیست، بلکه سرمایه ملی است.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، مهندس آذری جهرمی در پستی اینستاگرامی، نوشت:

با تیم ماهواره پیام یک جلسه عالی داشتیم. جلسه‌ای پر از نشاط و امید و البته خاطرات جذاب این ده سال. ماهواره بعدی آن‌ها، دقت ۴٠ برابر بالاتر از پیام را دارد و البته کاربردهای جدید و کارآمدی بهتر!

پ.ن۱: این ویدئو را امیرعباس از اهواز فرستاده و ضمن تقدیر از تلاشها، با دل مهربونش برای تیم فضایی یک عالمه انرژی فرستاده. ممنونم امیرعباس عزیز.

پ.ن۲: عده‌ای خواستار شفافیت در بودجه ساخت ماهواره شده بودند، کل بودجه ساخت ماهواره پیام در طول ده سال، حدود ۱/۲میلیون یورو بوده است. این بودجه‌ها از جنس هزینه نیست، بلکه سرمایه ملی است. به خاطر دارید اجرای بخشی از دولت الکترونیکی چه میزان از هزینه‌های کشور و بریز و بپاش‌ها را جمع می‌کرد؟ داشتن ماهواره سنجشی نیز به همان میزان بهره‌وری منابع آب و کشاورزی ما را بهبود خواهد بخشید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.