افزایش بیصدای تعرفهی مکالمات ایرانسل به بهانهی یکسانسازی!
اپراتور دوم همراه به تغییر تعرفههای خود اقدام کرده است؛ به نوعی که در سیمکارتهای دائمی، هزینهی تماس با تمامی خطوط شامل افزایش ۲۶.۶ تومانی شده و در سیمکارتهای اعتباری در تماسهای درون شبکه شامل ۲۰ تومان افزایش، در تماس به خطوط اپراتوری دیگر شامل ۳ تومان کاهش و در خطوط ثابت نیز شامل یک تومان افزایش شده است.
به گزارش سیتنا، ایسنا در بخشی از گزارشی با عنوان "یکسانسازی یا افزایش بیصدای تعرفه مکالمات همراه؟!" نوشت: در حالی که در اپراتور ایرانسل، برقراری تماس با سیمکارتهای دائمی برای تماسهای برون و درون شبکه، ۳۳.۳ تومان برای هر دقیقه بوده و در سیمکارتهای اعتباری نیز برای تماسهای درون شبکه، این هزینه ۶۶.۹ تومان و برای سایر خطوط ۹۲.۹ تومان برای هر دقیقه و تماس به خطوط ثابت ۷۹.۹ تومان بوده است، اکنون در سیمکارتهای دائمی برای تماس با تمامی خطوط (خط ایرانسل دیگر، دیگر اپراتورها و خطوط ثابت) این هزینه ۵۹.۹ تومان و برای سیمکارتهای اعتباری ۸۹.۹ تومان به ازای هر دقیقه شده است.
در واقع در سیمکارتهای دائمی، هزینهی تماس با تمامی خطوط شامل افزایش ۲۶.۶ تومانی شده و در سیمکارتهای اعتباری در تماسهای درون شبکه شامل ۲۰ تومان افزایش، در تماس به خطوط اپراتوری دیگر شامل ۳ تومان کاهش و در خطوط ثابت نیز شامل یک تومان افزایش شده است.
اپراتور اول، یکسانسازی تعرفههایش را توسط پیامک و رسانههای خبری به اطلاع مشترکانش رسانده است؛ اپراتور دوم تلفن همراه هم به اذعان برخی از مشترکانش، این اطلاعرسانی را در وبسایت خود انجام داده و یا به برخی از مشترکان پیامکی را با مضمون زیر ارسال کرده و از بستههای جدید مکالمه که تا ۵۰ درصد تخفیف دارند، خبر داده و اطلاع از این بستهها و نحوهی فعالسازی آنها را به وبسایت ارجاع داده است:
با توجه به اینکه تغییر تعرفه مکالمه برای مشترکان میتواند به تصمیماتی از سوی آنها شود که یا تغییراتی در مکالمه خود داشته باشند، یا بخواهند از بستههای مکالمه استفاده کرده و یا در بالاترین حد خود اقدام به تغییر اپراتور کنند، اطلاعرسانی از تغییر تعرفهها کمترین کاری است که باید توسط اپراتورها صورت بگیرد و عدم اطلاعرسانی این موضوع اجحاف در حق مشترک است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید