حقی: ثبت سرویسهای ارتباطی به شماره همراه مشترکان اطلاعرسانی میشود
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، اعلام کرد: تمامی سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات که برای متقاضیان ثبت میشود در قالب پیام کوتاه از طریق سامانه استعلام تعداد سرویس های مشترکین اپراتورهای مخابراتی، به شماره تلفن همراه آنان اطلاعرسانی میشود.
به گزارش سیتنا، مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به اینکه مسوولیت قانونی تخلف یا هرگونه سوء استفاده از سرویس های ارتباطی با مالک آن است، گفت: اطلاعرسانی سرویس های ثبت شده به نام مشترکین با هدف احراز هویت مشترکین، اطلاعرسانی دقیق مالکیت سرویس های ارتباطی، اصلاح مغایرتهای مالکیتی ایجاد شده به دلیل عدم نقل و انتقال مالکیت یا جمعآوری نکردن سرویس های واگذار شده قبلی و جدید انجام میشود.
وی، افزود: چنانچه سرویس ارتباطی شامل تلفن همراه، تلفن ثابت، سرویس ADSL، TD-LTE برای هر یک از مشترکین در اپراتورهای مخابراتی ثبت شود به یکی از شماره تلفن های همراه ثبت شده به نام مشترک اطلاعرسانی میشود و در صورتی که مشترک این پیامک را دریافت کند ولی از سرویس دایر شده اطلاعی نداشته باشد، باید به اپراتور ذکر شده در متن پیامک مراجعه کرده و برای تعیین تکلیف سرویس اقدام کند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، درباره ثبت سرویس تلفن ثابت به نام مشترکین در شرکت مخابرات ایران عنوان کرد: این دسته از مشترکین میتوانند از طریق تماس با شماره ۲۰۲۰ شرکت مخابرات ایران پیامک دریافت شده درباره ثبت تلفن ثابت به نام خودشان را پیگیری کنند.
حقی، تاکید کرد: اگر مشترکان در این زمینه شکایتی دارند میتوانند شکایت خود را با ذکر شماره، نام و نوع سرویس در سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس www.۱۹۵.irیا تماس با شماره تلفن ۱۹۵ اعلام کنند تا اپراتور مربوط آن را پیگیری کند.پ
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید