کدخبر :206031 پرینت
17 دی 1396 - 15:07

عرضه وصله‌های امنیتی برای حل مشکل بی‌سابقه تراشه‌های رایانه‌ای

با اعلام وجود مشکل امنیتی در تراشه‌های اینتل که از سال ۱۹۹۵ به این سو ساخته شده‌اند، تلاش برای عرضه وصله‌های امنیتی جدید که این مشکل را برطرف کند، آغاز شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از دیجیتال ترندز، این مشکل دسترسی هکرها نه تنها به هسته اصلی حافظه رایانه، بلکه به کل قسمت های آن را ممکن می کند و لذا سرقت اطلاعات ذخیره شده در حافظه رایانه و به خصوص کلمات عبور حساس را ممکن می کند.

شرکت کوالکوم می گوید در تلاش برای طراحی وصله نرم افزاری به روزرسان برای حل مشکل یادشده است که Meltdown نام گرفته و در روزهای اخیر مشخص شده نه تنها پردازنده های اینتل، بلکه تراشه های تولیدی AMD و ARM را هم آلوده می کند.

کارشناسان امنیتی هشدار می دهند که این حفره امنیتی به پردازنده های اینتل منحصر نمی ماند و تقریبا می تواند برای هر گوشی و رایانه ای که در دو دهه اخیر تولید شده مشکل بیافریند. شرکت اینتل هم با صدور اطلاعیه ای گسترده بودن دامنه این مشکل را تایید کرده است.

نگرانی دیگر تاثیرپذیری تمامی سیستم عامل های مشهور از این مشکل است که موجب شده مایکروسافت و گوگل وصله هایی اضطراری برای ویندوز و اندروید عرضه کنند و ARM هم می گوید در حال تهیه وصله مشابهی برای شرکت هایی است که در تولیدات خود از پردازنده های این شرکت استفاده می کنند.

در عین حال سیستم عامل های لینوکس و مک هنوز به روز نشده اند و AMD هم مدعی است احتمال آلوده شدن تولیدات این شرکت نزدیک به صفر است. برخی بررسی ها حاکیست نصب وصله های به روزرسان از سرعت سیستم عامل ویندوز تا حدود ۱۰ درصد می کاهد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.