"تالیا" دیگر سهمی از بازار ارتباطی کشور ندارد
نخستین شبکه مستقل پیشپرداخت تلفن همراه کشور ظرف بازه زمانی سه ماهه ۵۴.۶۷ درصد از مشترکان فعال خود را از دست داد و اکنون بر اساس آمار رسمی وزارت ارتباطات، دیگر سهمی از بازار ارتباطی کشور ندارد.
به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، بازار ارتباطات ایران تا پایان سه ماهه ابتدای سال جاری 156 میلیون و 11 هزار سیمکارت را هم رد کرد و بر روی شاخص 83 میلیون و 224 هزار سیمکارت روشن (فعال) متوقف شد.
ضریب نفوذ موبایل کشور تا پایان این بازه زمانی 104 درصد و بیشترین سهم بازار ارتباطات همراه کشور به ترتیب در اختیار اپراتورهای اول تا سوم ارتباطی بوده است.
بنا بر اعلام معاونت برنامهریزی و نظارت راهبردی در حال حاضر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل سهم 100 درصدی بازار ارتباطات همراه کشور را در اختیار دارند اما با این حال در کنار این اپراتورها، شرکتهای دیگری نظیر «گسترش ارتباطات تالیا» و «سازمان منطقه آزاد کیش» نیز فعالیت میکنند و تعداد محدودی مشترک دارند.
با توجه به اینکه سهمی برای این شرکتها از مجموع سهم بازار ارتباطی لحاظ نشده، میتوان اینطور برداشت کرد که مشترکان آنها، سیمکارت سه اپراتور اصلی را نیز در اختیار دارند یا به عبارت دیگر تنها دارنده یک خط ارتباطی نیستند.
آخرین آمار از وضعیت ارتباطات کشور نشان میدهد که گسترش ارتباطات تالیا 593 هزار و 363 سیمکارت فروخته در بازار دارد که از این تعداد تا پایان خرداد ماه سال جاری 37 هزار و 771 سیمکارت فعال بودهاند.
نکته جالب اینجاست که این شرکت تا پایان سال گذشته 598 هزار و 452 سیمکارت فروخته شده با 83 هزار و 326 مشترک فعال داشت که اکنون 54.67 درصد از مشترکانش را تنها ظرف سه ماه از دست داده است.
به گزارش تسنیم، «تالیا» عرضهکننده سیمکارتهای تلفن همراه پیش پرداخت در ایران است که توسط مجتمع صنعتی رفسنجان عرضه شد.
این شرکت به عنوان نخستین شبکه مستقل پیشپرداخت تلفن همراه از بهمن ماه سال 1383 با استفاده از تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری شرکتهای زیمنس، آلکاتل و اریکسون و با کمک مشاوران جیاسام تله2 آغاز به کار کرد.
این شبکه به طور رسمی از سوم خرداد 1384 ابتدا در تهران و به تدریج در سایر شهرها و مراکز استانها سرویسدهی خود را آغاز کرد و در سال 1391 شرکت تعاونی مجتمع صنعتی رفسنجان سهام 43 درصدی خود را فروخت.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید