کدخبر :202117 پرینت
30 تیر 1396 - 11:08

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات، خبر داد:

امکان مشاهده‌ی روزی ۵ ساعت ویدئو آنلاین، بدون هزینه‌ی اضافی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفت: بر اساس مدل تعرفه گذاری نامحدود اتصال داده در بخش ثابت نهایی، کاربران خانگی در حالت استفاده از سرویس های ویدئو آنلاین در صورتی که هر روز ۵ ساعت سرویس ویدئویی داخلی را ملاحظه کنند و این رفتار را هر روز در ماه تکرار کنند، نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات، اظهار داشت: پس از ساعتها بحث و کار کارشناسی مدل تعرفه گذاری نامحدود اتصال داده در بخش ثابت نهایی شد که این پیشنهاد چهارشنبه گذشته به کمیسیون تخصصی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات با ابراز تشکر از صاحب‌نظران و اپراتورهای ارتباطی و فعالان بازار محتوا برای همکاری در تهیه این پیش نویس و پیگیری های وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات، در خصوص این مدل پیشنهادی، گفت: هر بسته سرویس شامل یک کف و یک سقف سرعت است و سرعت سرویس نباید از کف کمتر باشد.

وی ادامه داد: این موضوع به دلیل ماهیت سرویس ADSL در تضمین سرعت خط، لحاظ شده است. مجموعا تاکنون ۳ بسته پیشنهاد شده که بر این اساس سرعت تا ۲ مگابیت در ثانیه، تا ۶ مگابیت در ثانیه و ۱۶ مگابیت در ثانیه را در بر می گیرد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در هر بسته برای ترافیک داخلی و اینترنت دو سقف در نظر گرفته شده که سقف ترافیک داخلی ۱۰ برابر اینترنت است، گفت: بر این اساس عملا کاربران خانگی در صورت استفاده از سرویس های ویدئو آنلاین در صورتی که هر روز ۵ ساعت سرویس ویدئویی داخلی را ملاحظه کنند و این رفتار را هر روز در ماه تکرار کنند، نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

مهندس آذری جهرمی اظهار داشت: اطمینان دارم که این موضوع باعث رشد جهشی محتوای صوتی و تصویری بر بستر شبکه ملی اطلاعات خواهد شد که این مهم زمینه ساز اشتغال و پویایی زیادی در حوزه فناوری و فرهنگی کشور خواهد شد.

به گفته وی، سقف سرویس اینترنت نیز بر اساس میانگین حداکثر مصرف فعلی کاربران در نظر گرفته شده و عملا ترکیب به گونه ای خواهد بود که بیش از ۹۰ درصد کاربران با خرید این بسته ها دیگر نیازی به پرداخت شارژ اضافی ندارند.

مهندس آذری جهرمی اضافه کرد: برای حصول به این مدل، تعرفه سرویسها بین اپراتورها و مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اصلاح شده که کار بسیار پیچیده ای بود و همکاری مخابرات تاکنون بسیار سازنده بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: جزئیات قیمت و مابقی مسائل را سازمان تنظیم مقررات پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ابلاغ خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

بنده هر روز توی سایت ها وبگردی میکنم و هیچ دانلودی انجام نمی دهم. اما ترافیک مصرفی من زود تمام می شود. بعضی از دوستان می گویند به خاطر نمایش عکس ها در صفحه ی سایت ها، از ترافیک کم میشه. مسئولین فکری به حال این قضیه کنند

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.