کدخبر :200664 پرینت
23 اردیبهشت 1396 - 17:06

پایان استفاده از خطوط تلفن ثابت در آمریکا نزدیک است

با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه و اینترنت، عمر کاربرد خطوط تلفن ثابت رو به پایان است، امری که در آمریکا نیز شاهد آن هستیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بیزینس اینسایدر، این روزها که هر کس یک گوشی تلفن همراه را به عنوان رسانه ای کامل در جیب خود حمل می‌کند، استفاده از تلفن‌های ثابت که امکانات محدودی دارند، چندان موضوعیت ندارد.

آمار منتشر شده توسط استاتیستا نشان می‌دهد تعداد خانوارهای آمریکایی که تنها از گوشی های تلفن همراه استفاده کرده و در خانه فاقد خط تلفن ثابت هستند، روز به روز در حال افزایش است.

در حالی که در سال 2004 بیش از 90 درصد از خانوارهای آمریکایی مالک یک خط تلفن ثابت بودند، این رقم هم اکنون به کمتر از 46 درصد کاهش یافته و برای اولین بار تعداد خانوارهایی که گفته اند تنها از تلفن همراه استفاده می کنند از سال 2004 تا به حال ده برابر شده و از مرز 50 درصد گذشته است.

کارشناسان می گویند با استفاده از نسل های چهارم و پنجم تلفن همراه در جهان این روند تسریع شده و در آینده ای نه چندان دور شاهد منسوخ شدن خطوط تلفن ثابت خواهیم بود. همچنین گسترش استفاده از فناوری های ارتباطی بی سیم گسترش خطوط تلفن ثابت را هم غیراقتصادی و غیرمنطقی خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.