کدخبر :200397 پرینت
17 اردیبهشت 1396 - 08:28

دسترسی آزاد مردم به اطلاعات از اصول حقوق شهروندی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اصول حقوق شهروندی این است که مردم دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از ایلنا، دکتر محمود واعظی درباره برخی تلاش‌ها برای قطع شبکه اینترنت و پیام‌رسان تلگرام، گفت: تا آنجایی که به دولت و وزارت ارتباطات مربوط است ما فکر می‌کنیم این یکی از حقوق شهروندی است مردم باید دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما با اینترنت زندگی می‌کنند شما یک استاد دانشگاه را در نظر بگیرید اگر اینترنت را از او بگیرید عملا نمی‌تواند کاری بکند.

دکتر واعظی در ادامه تصریح کرد: شما مثلا برق را قطع کنید برق که فقط روشنایی نیست و یا گاز را قطع کنید گاز که فقط پخت و پز نیست در حال حاضر اینترنت جزء لاینفک زندگی مردم شده است.

وی با بیان اینکه تمامی اقشار جامعه با اینترنت سروکار دارند، گفت:‌ در حال حاضر بسیاری از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها کار روزانه خود را با شبکه اینترنت انجام می‌دهند لذا فکر می‌کنند این کار درستی نیست، دولت هم به جد اعتقاد دارد که حق مردم استفاده از اطلاعات آزاد و اینترنت پرسرعت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره افزایش تخریب‌ها علیه دولت گفت: این رفتارها طبیعی است و مال امروز و دیروز نیست، سه سال است که این افراد دست به تخریب دولت می‌زنند.

وی تاکید کرد: عده‌ای انتظار دارند عملا از تفکر خودشان فردی رییس جمهور شود و برای این کار از هر نوع بداخلاقی پرهیز ندارند.

دکترواعظی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ما همه این گونه رفتارها را مشاهده می‌کنند و به امور آگاهی کامل دارند آنان خدمتگزاران خودشان را می‌شناسند و می‌دانند که این رسانه‌ها با چه نیت و هدفی این گونه اقدامات را انجام می‌دهند. مردم ما آگاهند که به چه کسی رای می‌دهند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

آقای وزیر تا کی می خواهید با این حرف ها از ناآگاهی مردم سو استفاده کنید .
آیا دسترسی آزاد آمریکا و سازمان های جاسوسی از اطلاعات مردم ایران هم از اصول حقوق شهروندی است؟
آیا دسترسی آزاد نوجوانان و کودکان به محتواهای غیر اخلاقی هم از اصول شهروندی است؟
آیا انتشار توهین های آشکار به ائمه و قرآن و اسلام توسط گروه های معاند در کانالهای بدون مرز و قانون تلگرام هم جز حقوق شهروندی است؟
تا الان چه تعداد خانواده را بخاطر این به اصطلاح حقوق شهروندی شما متلاشی کرده اید؟
آیا تسهیل و ترویج شبکه های اجتماعی خارجی جاسوسی ،‌ که تمام قوانین ما را زیر پا گذاشته اند حقوق شهروندی است یا سنگ اندازی در راه جوانان برنامه نویس و شبکه های اجتماعی داخلی؟ یا راه اندازی دروغین شبکه ملی اطلاعات ، این طرح مهم برای نحات مردم؟
آیندگان در مورد شما چه خواهند گفت؟ آیا در آن دنیا هم با این صحبتهای فریبنده می توانید سر خدا را هم کلاه بگذارید؟
مطمئنم که از وضعیت ارائه اینترنت و قوانین سرسختانه دیگر کشورها برای حمایت از جامعه شان و بینان خانواده هایشان اطلاع داید.
آخر تا کی؟؟؟؟؟

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.