کدخبر :195984 پرینت
05 بهمن 1395 - 02:46

قائم مقام مدیرعامل فناپ تلکام در شماره 16 ماهنامه نسل چهارم:

به دنبال ایجاد اپراتور FMC برای همگرایی ارتباطات سیار و ثابت هستیم

قائم مقام مدیرعامل فناپ تلکام درباره استراتژی اصلی این شرکت در بازار، تاکید کرد: بنا نداریم در همان فضایی که شرکت‌های PAP در بازار حضور داشته‌اند ما نیز فعالیت کنیم؛ در حال حاضر مشغول ایجاد شبکه انتقال گسترده در کشور هستیم و در واقع استراتژی اصلی شرکت، ایجاد شبکه ارتباطی گسترده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، "محسن یوسف پور" در گفت و گو با خبرنگار ماهنامه نسل چهارم، اظهار کرد: از اوایل سال 93 و با شروع زمزمه‌های صدور پروانه FCP ما نیز اقدام به فراهم کردن مقدمات دریافت پروانه‌‌ FCP کردیم و به محض مصوب شدن اصول حاکم بر صدور پروانه‌های FCP توسط رگولاتوری ما نیز فعالیت خودمان را در این حوزه با مشارکت 8 شرکت فعال و با تجربه آغاز کردیم.

وی افزود: حدود کمتر از یک سال است که پروانه‌ FCP را دریافت کردیم و قبل از آن برخلاف عمده‌ رقبای صاحب پروانه‌ FCP که در سال‌های قبل با پروانه‌های دیگر در همین بازار فعالیت داشتند، در این حوزه فعالیت جدی نداشتیم، ولی در یک سال اخیر تمرکزمان را بر روی توسعه‌ زیرساخت‌های لازم ارتباطی، توسعه‌ شبکه و تحکیم ارتباط با ذی نفعان کلیدی بازار انجام دادیم.

مدیر واحد تلکام شرکت فناپ، ایجاد شراکت‌های گسترده با سایر فعالان بازار را از دیگر موارد مورد تاکید شرکت دانست و تاکید کرد: دامنه‌ فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهیم چون معتقدیم برای ایجاد درآمد، باید بازارهای مختلف شناسایی شوند که این برنامه را مدنظر داشته و طرح تجاری مفصلی در این راستا آماده شده است.

یوسف پور، ادامه داد: طرح تجاری که آماده کردیم ابعاد مختلفی دارد و هدف‌گذاری ما ایجاد شبکه‌ فیبرنوری و شبکه‌ رادیویی LTE است.

قائم مقام مدیرعامل فناپ تلکام درباره‌ی عملکرد شرکت در حوزه‌ MVNO نیز توضیح داد: موافقت اصولی پروانه‌ MVNO برای شرکت فناپ تلکام از سوی رگولاتوری صادر شده است و بلافاصله پس از عقد قرارداد همکاری با اپراتور میزبان، پروانه‌ MVNO نیز برای شرکت صادر خواهد شد.

وی در عین حال بیان کرد: ما همزمان سراغ هر دو پروانه‌ FCP و MVNO رفتیم، چرا که در حال حاضر پروانه‌ MVNO تنها نقطه‌ ورود به بازار ارتباطات سیار است، آن‌چه مورد نظر ماست ایجاد اپراتور FMC است و در واقع به دنبال همگرایی ارتباطات سیار و ثابت هستیم و مایلیم از تجمیع خدمات ارتباطی سیار و ثابتی که به مردم ارائه می‌کنیم و طراحی یکپارچه‌ ارتباطات سیار و ثابت بتوانیم سهم مناسبی از بازار اراتباطات را کسب کنیم.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به فعالیت صاحبان پروانه‌های پیشین در صنعت ارتباطات، بازار در یک وضعیت مشخصی تثبیت شده است، اما بدیهی است با صدور پروانه‌ جدیدی مثل FCP آرایش رقبا و وضعیت بازار متفاوت خواهد شد و فعالان جدیدی در بازار ظهور خواهند کرد.

یوسف پور ادامه داد: گمان می کنیم برای کسب سهم بازار نمی‌توان به همان روشی که فعالان صنعت در گذشته در بازار داشتند ادامه‌ مسیر داد بلکه با در نظر گرفتن ظرفیت‌های جدید بازار و فرصت اقدامات جدید می‌توان به روش‌های نو در این مسیر گام برداشت و به سهم بازار بیشتری دست یافت.

قائم مقام مدیرعامل فناپ تلکام در عین حال بیان کرد: موضوع اساسی این است که تمام این برنامه‌ها احتیاج به سرمایه‌گذاری گسترده دارد و ما به عنوان عضوی از گروه مالی پاسارگاد، با توجه به این‌که تصمیم استراتژیک ورود به صنعت ارتباطات در گروه مالی پاسارگاد اتخاذ شده است، با منابع مالی تخصیص یافته از سوی گروه مالی پاسارگاد فعالیت گسترده‌ خود را آغاز کرده‌ایم و البته مذاکرات جدی نیز با سرمایه‌گذاران خارجی انجام داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم سرمایه گذاران خارجی را نیز به این پروژه وارد کنیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.