کدخبر :195455 پرینت
25 دی 1395 - 23:46

رایج ترین پسوردهای سال 2016

به نظر می رسد سیستم امنیتی مبتنی بر تعیین پسورد از کارآیی لازم برخوردار نباشد. بسیاری از ما در پسوردهای خود از زنجیره ای ساده از علایم و اعداد استفاده می کنیم؛ اگرچه یادآوری این پسوردها بسیار ساده است، اما همین سادگی دسترسی هکرها را به اطلاعات شما تسهیل می کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علیرغم امکان دسترسی به ویژگی های امنیتی مطمئن تر مانند احراز هویت دو مرحله ای، به نظر می رسد بسیاری از کاربران هنوز متوجه ضرورت تعیین پسوردهای قوی تر و مطمئن تر نشده اند.

در بررسی انجام شده توسط موسسه Keeper Security، مشخص می شود که پسوردهای رایج که کاربران برای محافظت از حساب های کاربری شان مورد استفاده قرار می دهند در عرض چند سال گذشته تغییری نکرده است و 123456 هنوز هم به عنوان رایج ترین پسورد مورد استفاده است.

این کمپانی با بررسی 10 میلیون پسورد مورد نفوذ قرار گرفته در طی سال 2016 فهرستی از رایج ترین و پرکاربردترین پسوردها را منتشر کرد.

موسسه Keeper Security دریافت که حدود 17 درصد مردم از پسورد 123456 برای محافظت از حساب های کاربری خود استفاده می کنند. پسوردهای 123456789، qwerty و password نیز در فهرست 25 پسورد رایج سال 2016 قرار دارند.

دارن گوچیونه، مدیر عامل و بنیانگذار Keeper Security، اظهار می کند: ما می توانیم هر شخصی را برای این نقص فراگیر در تعیین پسوردهای ایمن تر مقصر بدانیم. اما مسئولیت عمده متوجه صاحبان وبسایت هاست که نمی توانند سیاست های ویژه برای تعیین پسوردهای ایمن تر را اجرایی کنند. این کار دشوار نیست، اما این فهرست نشان می دهد که بسیاری از مردم هنوز به اهمیت این موضوع واقف نیستند.

در مجموع، چهار پسورد از 10 پسورد رایج، عباراتی متشکل از 6 کاراکتر یا کمتر بودند. بطور متوسط هک اکانت هایی با چنین پسوردهایی با استفاده از روش brute-force فقط چند ثانیه به طول می انجامد.

گوچیونه می افزاید: در حالیکه آگاهی کاربران از خطرات ناشی از استفاده از چنین پسوردهایی بسیار حایز اهمیت است، اقلیت قابل توجهی از کاربران هرگز به خود زحمت تعیین پسوردی مطمئن تر را نمی دهند. در اینجاست که نقش اپراتورهای وبسایت ها جدی می شود.

در ادامه همراه با سیتنا فهرست 10 پسورد رایج را مشاهده کنید:

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.