کدخبر :195073 پرینت
19 دی 1395 - 10:01

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تاکید کرد:

ضرورت تحلیل داده‌های عظیم تراکنش‌های مالی مردم در شبکه بانکی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این که فناوری اطلاعات، در ساخت نهادهای جدید پولی و بانکی موثر است، گفت: در تحولات پیش روی نظام بانکی باید ابزارهای جدید پولی در خدمت توسعه کسب و کار های تسهیل زندگی مردم معرفی شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از سایت سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهندس نصرا.. جهانگرد در ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، اظهار داشت: به نظر می‌رسد فناوری اطلاعات، تاکنون عمدتاً جهت تسهیل فعالیت‌ها در شبکه بانکی مورد استفاده واقع شده و ابزار عرضه خدمات سنتی بانکداری بصورت تکنولوژیکی کمتر به عنوان عامل تحول آمیز و عرضه بستر و ابزار های پویا به مردم و  کسب و کار های متمرکز  مورد توجه قرار گرفته است.

جهانگرد افزود: مسیری که کشور ایران در حوزه‌های IT در حال طی کردن است، قبلا کشورهای پیشرو با یک فاصله یک یا دو دهه، طی کرده‌اند و تجارب موفق آن نیز موجود است، لذا نظام بانکی کشور می‌تواند با استفاده از همین تجارب، تحولات مورد نیاز در حوزه‌های خرد بانکداری را مورد بررسی قرار داده و بر مبنای آن‌ها مشکلات موجود را مرتفع کند.

وی گفت: استفاده از بستر مبادله دیتا در شبکه ارتباطی و موبایل و عرضه خدمات نوین بانکی مورد انتظار است.

وی چابک سازی فرآیندهای مالی و بانکی را از جمله مزایای بهره گیری از فناوری اطلاعات در نظام بانکی خواند و ادامه داد: در تحولات پیش روی نظام بانکی با توجه به تحلیل رفتارهای مشتریان ابزارها و خدمات جدیدی در اختیار جامعه قرار می گیرد.

جهانگرد در پایان بر ضرورت تولید و استفاده از داده‌ها و ضرورت سامان‌دهی مناسب داده‌های بزرگ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حجم عظیمی از اطلاعات تراکنش‌های مالی مردم در شبکه بانکی تولید می‌شود که تحلیل این داده‌های عظیم می‌تواند اطلاعات مفیدی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.