کدخبر :194747 پرینت
28 مهر 1395 - 14:52

طراحی اینترنتی و حضوری سرشماری نفوس و مسکن توسط دانشگاه شریف

متخصصین دانشگاه صنعتی شریف، سامانه های مربوط به سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور به دو روش اینترنتی و حضوری را طراحی کردند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، مرکز آمار ایران به منظور ایجاد امکان مشارکت فعال برای آحاد ملت در اقصی نقاط کشور اقدام به طراحی سامانه «ثبت نام اینترنتی» از داوطلبان همکاری دراجرای سرشماری مذکور کرده است.

این سامانه که در ابتدا توسط یک پیمانکار ثالث تهیه شده بود به دلیل عدم پیش بینی مناسب در دو روز اول اجرا (سوم و چهارم مهر) جوابگوی استقبال عمومی مردم نبود و عملا با شکست مواجه شد.
پس از آن از متخصصین دانشگاه صنعتی شریف درخواست کمک کرده و در نهایت تیمی از این دانشگاه با همکاری کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات مرکز آمار ایران مشکل را حل کردند.

علیرضا زارعی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف در این خصوص گفت: برای حل مشکل موجود، یک سیستم مشابه با اعمال اصلاحات امنیتی و عملکردی در روز پنجم مهر جایگزین سیستم قبلی شد.

وی گفت: مسئولیت تهیه سیستم نرم افزاری مربوط به روش حضوری(از طریق جمع آوری اطلاعات با تبلت) نیز در قالب یک قرارداد ارتباط با صنعت به دانشگاه صنعتی شریف واگذار شده است که به مرکز آمار کشور تحویل داده شد.

وی اظهار داشت: سامانه مذکور به گونه ای طراحی شده است که در قالب یک سیستم توزیع شده و به صورت ترکیبی(آنلاین و آفلاین) عمل کند. درعین حال امکان بهره برداری از این سامانه در کلیه سرشماری های مرکز آمار ایران مهیا است.

این استادیار دانشکده ریاضی در پایان خاطرنشان کرد: این روش سرشماری برای نخستین بار در کشور و منطقه اجرا می شود و نتایج بدست آمده تاکنون نشانگر موفقیت این طراحی در تراز جهانی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.