کدخبر :185471 پرینت
18 اسفند 1394 - 21:37

اپراتورها و OTTها در کنار هم قرار می‌گیرند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان این که حضور OTT باعث توسعه خدمات و افزایش بهره‌وری اپراتورها می‌شود، گفت: از ابتدای دولت در این زمینه مطالعاتی صورت گرفت و مدلی بر روی سایت قرار دارد که منتظر دریافت نظرات اهل فن هستیم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر علی اصغر عمیدیان امروز در نشست تخصصی شبکه های اجتماعی داخلی و OTTها، اظهار داشت: باید چهارچوبی برای فعالیت شبکه های داخلی اجتماعی شکل بگیرد.

عمیدیان در ادامه با اشاره به نشست مشترک میان وزارت ارتباطات با شورای عالی فضای مجازی و کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، از تشکیل کمیته چهارجانبه با حضور رگولاتوری و سازمان فناوری خبر داد و افزود: قرار است این کمیته با توجه به تجربه عملی و مطالعات انجام شده، مدلی برای فعالیت شبکه های داخلی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: در این کمیته موضوعات اقتصادی و سرمایه گذاری، موضوعات فنی و زیرساختی، مقررات و قانونگذاری و نیز موضوعات امنیتی و فرهنگی در ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بحث شد.

عمیدیان با بیان اینکه هم اکنون همه متفق القولند که باید بستری آماده شود تا اطلاعات کاربران در داخل کشور تبادل شود، اضافه کرد: خدمات OTT فقط مربوط به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی نمی شود و زمینه بسیار گسترده تری را در بر گیرد.

وی همچنین از برگزاری نشست با اپراتورها و شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: موضوعاتی از قبیل اقتصاد سرمایه‌گذاری، فنی و زیرساخت‌ها، مقررات و قانونگذاری و امنیتی در این نشست مورد بحث قرار گرفت و در آن نمایندگان بخش‌ها نظرات خود را ارائه دادند.

وی گفت: هم اکنون چالش های راه اندازی شبکه های اجتماعی داخلی و مدل های کسب و کار آنها استخراج شده است و در حال تهیه چارچوبی نهایی برای ضابطه مند شدن حضور اپراتورها و OTTها در کنار هم هستیم تا مفهوم برد - برد شکل گیرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.