کدخبر :181882 پرینت
09 آبان 1394 - 21:56

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

در حال حاضر 60 درصد ترافیک ایران خارج می رود

معاون وزیر ارتباطات، گفت: فناوری اطلاعات یک تکنولوژی وارداتی است، برای تحقق IT ایران در حوزه شبکه دسترسی و شبکه ملی اطلاعات حداقل باید چهار سرویس پایه در آن ایجاد شود و طرح های بومی نیز حمایت شوند.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس جهانگرد در مراسم رونمایی از جویشگر بومی پارسی جو، عنوان کرد: یک شبکه ملی که دارای استقرار باشد چهار ابزار Brosing ، جستجو، سرویس ایمیل و شبکه اجتماعی را دارد و با این ابزار خدمات مناسب به مردم ارایه می کند.

وی خاطر نشان کرد: از طرف دیگر داده ها برای ارزشمند بودن باید مکان محور باشند تا ارزش افزوده اقتصادی فراهم کنند.

وی خاطر نشان کرد: از دو سال گذشته، سیاست های وزارتخانه طراحی و پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات با حداکثر ظرفیت و سرعت برای نیازهای داخلی کشور بوده است و کمال استقلال است که این چهار ابزار را داشته باشد.

جهانگرد گفت: به طور طبیعی سیاست های حمایتی نسبت به میزبانی آدرس هایی که مردم ایران از آن استفاده می کنند، افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 60 درصد ترافیک ایران خارج می رود و اگر دیتاسنترها در داخل کشور ایجاد شوند، نیاز جامعه به داخل کشور انتقال داده می شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات در حال عملیاتی شدن است، گفت: هر نوع خرید الکترونیکی در داخل نشان می دهد که این شبکه شکل گرفته است، اما کامل نشده است و در حال رفتن به این سمت هستیم.

جهانگرد افزود: لینک های پرظرفیت از آغاز دولت بیش از سه برابر شده است و امیدواریم با سیاست های آزادی دسترسی و سرمایه گذاری در شبکه زیرساخت کشور پاسخگوی تمام نیازهای کشور در آینده نزدیک باشیم.

جهانگرد گفت: انتظار داریم موتورهای جستجو پاسخگوی نیازهای جامعه باشد به شرطی که با کاربرد و تعامل آن موجب ارتقای آن فراهم شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.