کدخبر :180930 پرینت
30 شهریور 1394 - 14:30

بررسی رقابت میان جویشگر بومی و رقبای خارجی

در یازدهمین کارگاه راهبرد جویشگر بومی، موضوع رقابت میان جویشگر بومی و رقبای خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، در این کارگاه که با حضور شماری از کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) در محل این پژوهشگاه تشکیل شد، "رقابت میان جویشگر بومی و رقبای خارجی" از مدل فضای رقابتی در طرح جویشگر بومی برای حاضران بیان شد.

"اکبر مقدر" ارایه‌کننده کارگاه‌، ضمن مرور مباحث پیشین در این کارگاه به بیان پنج نیروی موثر بر شدت رقابت در صنعت نظریه "پرفسور مایکل پورتر" با عناوین تهدید ناشی از احتمال ورود رقبای جدید به بازار (تهدید تازه‌واردها، تهدید ناشی از طرف کالاها و خدمات جانشین‌ها (تهدید جایگزین‌ها)، قدرت خریداران در تحمیل اراده خود (قدرت چانه‌زنی مشتریان)، قدرت فروشندگان در تحمیل اراده خود (قدرت چانه‌زنی تامین‌کنندگان) و رقابت درون صنعت (شدت رقابت شرکت‌ها برای کسب مقام نخست) پرداخت.

این گزارش حاکی است تشکیل این کارگاه‌ها در راستای تدوین راهبردهای جویشگر بومی است که خروجی و نتیجه آن به شورای فنی طرح جویشگر بومی ارایه و پس از آن برای ارایه به شورای راهبری طرح جویشگر بومی فرستاده می‌شود.

گفتنی است تمامی اطلاعات مربوط به طرح جویشگر بومی در پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی www.didras.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.