کدخبر :18027 پرینت
11 آذر 1393 - 11:02

کوروش شمس/ "درد بی پایان الکامپ"

متن خبر

"تا وقتی مجریان نمایشگاه الکامپ به جای حل اساسی مساله، درگیر رقابت برسر اجرا و اسم و رسم آن باشند و صورت مساله را از یاد ببرند، نه تنها گره ای از مشکلات الکامپ باز نخواهد شد، بلکه موجب می شود تا شرکت نمایشگاه‌ها کماکان از رقابت های درون صنفی برای کسب سود بیشتر از این رویداد ملی بهره برداری کند".

کوروش شمس در یادداشت وارده به سیتنا، افزوده است: الکامپ برند بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات کشورمان که روزگاری قرار بود با نمایشگاه‎های بزرگی همچون جیتکس و سبیت رقابت کند، در آستانه بیستمین تجربه برگزاری خود دوباره با چالش کهنه محاسبه ارزی و ریالی دست به گریبان شده است، چالشی که به دلیل وخامت ابعاد آن موجب شد تا سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ، کمتر از یک ماه پس از قبول این مسئولیت کنار بکشد و میدان را به مجری جدید واگذار کند.
افزایش 400 درصدی نرخ ارزی نمایشگاه بی اغراق شوک بزرگی بود که باعث شد تا خیلی ها به فکر تحریم الکامپ امسال بیفتند، اما خود آنها می دانند که این واکنش تکراری هیچ نتیجه ای در بر نداشته و راه حل رهایی از آن، اتحاد خانواده بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است.

اما به جای همداستانی برای از میان برداشتن این چالش، آنچه تا امروز اتفاق افتاده رقابتی بی منطق بر سر کسب سود و اعتبار ناشی از اجرای الکامپ میان اعضای این خانواده بزرگ بوده است، درحالی که همه می‎دانند تا وقتی مجریان این نمایشگاه به جای حل اساسی مساله، درگیر رقابت برسر اجرا و اسم و رسم آن باشند و صورت مساله را از یاد ببرند، نه تنها گره ای از مشکلات الکامپ باز نخواهد شد، بلکه موجب می شود تا شرکت نمایشگاه‌ها کماکان از رقابت های درون صنفی برای کسب سود بیشتر از این رویداد ملی بهره برداری کند.

به همین دلیل هم دعواهای صنف فناوری و شرکت نمایشگاه ها بر سر محاسبه ارزی، هر سال با پایان یافتن الکامپ به فراموشی سپرده می شود و مجددا در سال جدید و با الکامپ جدید جان می گیرد و این چرخه هرگز به پایان نمی رسد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.