یک سایت آشپزی به بیش از ۱۳ میلیون دلار فروخته شد
سایت کوکپد به آدرس cookpad.com ارائهدهنده دستورالعملهای آشپزی ژاپنی، در یک معامله چند میلیون دلاری، سایت شهیه به آدرس shahiya.com را خریداری و به خود ملحق نمود.
به گزارش سیتنا، شهیه سایتی است حاوی دستورالعمل طبخ انواع غذاهای عربی و نیز مکانی برای آشنا شدن افراد با یکدیگر. ارزش این معامله ۱۳.۵ میلیون دلار اعلام شده است که تقریباً معادل ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
رایورز به نقل از پایگاه خبری tech-wd، نوشت: کوکپد تا کنون شرکتهای زیادی از این دست را مالک شده است که از آن جمله میتوان به Allthecooks، سایت اسپانیایی Miss Recetas و سایت مالزیایی Dapur Marask اشاره کرد.
«تومویا یاسودا» مدیر اجرایی Cookpad گفت خرید «شهیه» با ماموریت این سایت که قصد دارد با بهرهگیری از فناوری، تهیه و طبخ غذای روزانه را به کاری لذتبخش و سهلالوصول تبدیل کند، مطابقت دارد. وی افزود این معامله به کوکپد اجازه میدهد از بازارهای عربی نیز استفاده کرده و کاربران بیشتری را جذب خود نماید.
سایت شهیه در ماه سه میلیون بازدیدکننده دارد که ۹۰ درصد آنها زن هستند و یک سومشان از کشور عربستان سعودی به این سایت مراجعه میکنند. به نظر میرسد چنین معاملات پرارزشی که گویای قابلیت بالقوه فضای دیجیتال برای رونق کسب و کارهای کوچک و افزایش درآمد شهروندان عادی است، میتواند به عنوان یک راهکار مهم اقتصادی در کانون توجه دستاندکاران امور قرار گیرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید