اعلام نقش خودروهای بدون سرنشین گوگل در تصادفات
شرکت گوگل به تازگی اعلام کرد که خودروهای بدون سرنشینش در شش سالی که از آغاز این پروژه بلندپروازانه میگذرد در ۱۱ تصادف نقش داشتهاند، اما در همه موارد خودروهای با سرنشین مقصر تصادف بودهاند.
به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مدیر پروژه خودروهای بدون سرنشین گوگل اعلام کرد که ناوگانی متشکل از ۲۰ خودروی بدون سرنشین و خودمختار این کمپانی که تا کنون برای آزمایش قابلیتها بیش یک میلیون و ۷۰۰ هزار مایل (دو میلیون و ۷۳۵ هزار کیلومتر) راندهاند٬ ۱۱ مورد تصادف را تجربه کردهاند و شگفتانگیز آنکه در همه این تصادفات خطای انسانی نقش داشته و خودروهای گوگل بیتقصیر بودهاند.
به گفته کریس اورمسون٬ مدیر پروژه خودروهای بیسرنشین گوگل که از شش سال پیش آغاز به کار کرده "حتی یک بار هم این خودروها مقصر تصادف نبودهاند." او میگوید اگر به اندازه کافی در جادهها برانید٬ احتمالا شاهد وقوع تصادف خواهید بود و این ربطی به بیسرنشین یا با سرنشین بودن خودرو ندارد.
در هفت مورد از یازده تصادف٬ خودروهای گوگل پشت چراغهای ترافیکی و از پشت مورد ضربه قرار گرفتهاند و اکثر تصادفات هم نه در بزرگراهها که در خیابانهای شهری رخ داده است. در این تصادفات به هیچ کسی آسیب یا جراحتی وارد نشده است.
خودروهای گوگل در واقع قربانی خطاها و بیدقتیهای انسانی بودهاند. آنها همچنین شاهد طیف گستردهای از اقدامات تکاندهنده رانندگان در طول رانندگی بودهاند؛ از صحبت کردن با موبایل گرفته تا نواختن ترومپت در پشت فرمان.
بر اساس آمار سازمان امنیت ترافیکی آمریکا٬ اشتباهات انسانی در طول رانندگی عامل ۹۴ درصد تصادفات رخداده در این کشور است و یکی از مهمترین اهداف پروژه خودروی بدون سرنشین گوگل هم کاستن از آمار تصادفات است.
خودروهای بدون سرنشین گوگل حالا هفتهای ۱۰ هزار مایل (حدود ۱۶ هزار کیلومتر) را در حالت خودمختار میرانند و این تقریبا نزدیک به میزان مسافتی است که رانندگان آمریکایی به طور میانگین در طول یک سال طی میکنند. گوگل سعی دارد با بررسی موشکافانه برخوردهای صورتگرفته٬ به الگوهایی از بیملاحظگی و بیدقتی در رانندگی دست یابد تا بتواند مهارت این خودروها را برای پیشگیری یا گریز از موقعیتهای خطرناک افزایش دهد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید