اعلام مرجع رسیدگی به شکایات بازار سیمکارت
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی و ارتباطی گفت: علیرغم موازیکاری متعدد در بازار سیمکارت، فروشندگان این کالا موظف به اخذ مجوز از اتحادیه دستگاههای مخابراتی هستند و پیگیری شکایات بازار سیمکارت به این اتحادیه ارسال میشود.
به گزارش سیتنا، اخیرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بار دیگر به مشکل وجود سیمکارتهای بینام و نشان اشاره کرده و از ساماندهی بازار این نوع سیمکارت خبر داده است. اما تشخیص صنف متولی سیمکارت با سوالهایی روبه رو است.
عبدالرضا کریمی در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اتحادیه دستگاههای مخابراتی و ارتباطی ۹ سال پیش تشکیل شده و سیمکارت به عنوان کارتهای اعتباری مخابراتی یکی از ۱۰ زیرمجموعه این اتحادیه محسوب میشود.
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی و ارتباطی گفت: بنابراین طبق قانون نظام صنفی پس از تشکیل اتحادیه دستگاههای مخابراتی، فروشندگان سیمکارت باید از این اتحادیه مجوز داشته باشند.
وی ادامه داد: اما اکنون فعالان این بازار از اتحادیههای متعددی از جمله فناوران، الکترونیک و دستگاههای صوتی و تصویری مجوز دارند.
کریمی درباره مرجع رسیدگی به شکایات این بازار، تصریح کرد: شکایات مربوط به بازار سیمکارت به اتحادیه دستگاههای مخابراتی و ارتباطی ارجاع میشود، این شکایات شامل شکایات دریافتی در سامانه ۱۲۴ سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرفکنندگان که هر هفته یک یا دو بار ارائه میشود و شکایات مستقیم است.
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی و ارتباطی افزود: پس از ارجاع شکایات، تمام مواردی که مربوط به واحدهای دارای جواز صنفی باشند بررسی میشود و اگر شکایت مربوط به واحد بیجواز باشد نخستین کار تشکیل پرونده برای کسب جواز است.
وی با اشاره به تصویب قانون اتاق اصناف در مجلس اظهار امیدواری کرد: با یکپارچگی واحدهای توزیع و تولیدی و خدماتی در اصناف، پراکندگی و موازیکاری در صنف فروشندگان سیمکارت برطرف شود.
کریمی تصریح کرد: به زودی کارگروهی متشکل از فروشندگان سیمکارت برای رفع موضوعات و شکایات این صنف تشکیل خواهد شد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید