روابط عمومی همدلانه، راه برون رفت از بروکراسی اداری
پدر جامعهشناسی ارتباطات ایران، گفت: در جهان خشک بوروکراتیک باید همدلی وارد روابط عمومی شود.
به گزارش خبرنگار سیتنا، پروفسور باقر ساروخانی در دهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در کشور با اشاره به مزایای برگزاری همایشها و سمپوزیومها، گفت: در کنفرانسها و سمپوزیومها که در ارتباط با روابط عمومی برگزار میشود با دنیای جدید ارتباطات و روابط عمومیها آشنا میشویم و به دستاوردهای جدید ارتباطات آگاهی مییابیم.
وی در ادامه به مراحل روابط عمومی در تاریخ بشر اشاره کرد و گفت: ارتباط در جهان ما از سه مرحله تلویح، رسمیت و فرهنگ عبور میکند، که فرهنگی شدن روابط عمومی، دوران بزرگی است.
وی در همین راستا خاطرنشان کرد: باید در فرهنگ جامعه، روابط عمومی جایگاه خود را پیدا کند و روابط عمومی جایگاه خاص خود را در نظر گیرد.
دکتر ساروخانی در بخشی دیگر از سخنان خود با شاخص و فاخر دانستن روابط عمومی، اذعان داشت: روابط عمومی با اندیشهی انسانها سروکار دارد. روابط عمومیها سعی میکنند جهانبینی انسانها را تبیین و فکر انسانها را تغییر دهند.
وی با اشاره به شعار امسال دربارهی فرهنگ، تاکید کرد: باید امسال که به نام فرهنگ مزین شده تلاش شود روابط عمومیها را فرهنگی کرده و زوایای مختلف اخلاق، هنر و همدلی را در این روابط عمومیها نهادینه کرد.
پدر جامعهشناسی ارتباطات ایران، افزود: باید در سال فرهنگ، روابط عمومی به طور کامل فرهنگی شود و در عمق جامعه قرار گیرد.
پروفسور ساروخانی با اشاره به روابط عمومی همدلی در جهان، گفت: بر این باوریم روابط عمومی ها باید از جنس فرهنگ شامل زبان، هنر، اخلاق و دین بوده و عنصر همدلی نیز در این حرفه همواره مد نظر باشد.
وی، در پایان تصریح کرد: همدلی یعنی من بتوانم خودم را جای دیگری قرار دهم و این ورای دنیای بوروکراتیک است. در جهان خشک بوروکراتیک باید همدلی وارد روابط عمومی شود و از قانون برای رفع مشکل افراد استفاده کرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید