کدخبر :173502 پرینت
25 اسفند 1393 - 18:44

اولین فراخوان طرح موتور جستجوی بومی با هدف شناسایی فعالان حوزه انجام شد

مجری طرح موتور جستجوی بومی گفت: اولین فراخوان طرح جویشگر (موتور جستجوی بومی) با هدف شناسایی فعالان حوزه انجام شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر علیرضا یاری، رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه گفت: با تصویب شورای راهبری، در طرح جویشگر (موتور جستجوی بومی) کارگروه‌های فنی و تخصصی برای مشورت در نهایی سازی شرح خدمات و مدل اجرای پروژه‌های طرح جویشگر تشکیل شد. 

وی ادامه داد: در اولین بخش از فعالیت خود کارگروه فنی نسبت به مدل‌های تجاری سازی خدمات جویشگر و نحوه اعمال حمایت دولت در این طرح پرداخته و ضمن شناسایی علاقمندان و فعالین این حوزه نسبت به تعریف صحیح پروژه‌هایی نظیر موتور جستجوی نقشه، مالتی مدیا و غیره و مکانیزم و ساز و کار یکپارچه سازی خدمات برای دسترسی راحتر کاربران به طرح جویشگر پرداخت.

دکتر یاری افزود: کارگروه فنی که از اعضای حقیقی و حقوقی با تجربه فنی و خدمت رسانی در این حوزه تشکیل شده است، با ترکیب مناسبی در کنار مجری طرح قرار گرفته و به جهت گیری صحیح پروژه‌های طرح  مشاوره خواهد داد. این کارگروه در اولین جلسه خود به بررسی موضوع فراخوان برای شناسایی و تشکیل لیست بلندی از فعالان این حوزه پرداخته و انجام این فراخوان را جهت دهی نمود.

همچنین وی گفت: در این فراخوان هدف شناسایی شرکت­‌ها، موسسات و مراکز تحقیقاتی است که حاضر به سرمایه­‌گذاری، مشارکت یا ارائه خدمت در زمینه طرح جویشگر هستند. افراد، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های علاقمند به همکاری در این زمینه می­‌توانند پیشنهاد خود را طبق شرایط ذکر شده در فراخوان ارائه نمایند. سپس در راستای نیازمندی طرح و با توجه به پیشنهادهای ارائه شده، مستندات بررسی و لیست بلندی از شرکت کنندگان تهیه خواهد شد که در مراحل بعدی فراخون مورد استفاد قرار خواهد گرفت.

در این راستا بازیگرانی چون تولید‌کنندگان محصولات و خدمات تحت وب‌، ارائه­دهندگان سکوهای خدماتی و نیز ارائه ­دهندگان زیرساخت­های پردازشی نقش بازی می‌کنند. کلید ارزش ­آفرینی این طرح آن است که با ایجاد محیطی منسجم از محصولات و خدمات حول نیاز بخش‌های مختلف بازار، تلاش نماید تا تمامی نقش ‏آفرینان را بطور همزمان جذب نموده و از مشارکت آنها در جهت اهداف ارائه محصولات وخدمات جویشگر به طور مؤثری بهره‌‏برداری نموده و مبنای حمایت در طرح مربوطه قرار دهد.

برای دریافت اطلاعات لینک فراخوان اینجا را کلیک فرمایید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.