کدخبر :17222 پرینت
22 مهر 1393 - 21:44

افزایش اقبال عمومی برای استفاده از خدمات نوین پستی

متن خبر

"حی شاد" مدیرکل ایجاد، توسعه و راهبری سرویس های نوین پستی خبر داد: تحلیل آماری خدمات و سرویس های نوین حاکی از این است که اقبال عمومی در زمینه استفاده از خدمات نوین پستی به ویژه در بستر الکترونیکی و مجازی رو به افزایش است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی شرکت پست، حی شاد مدیرکل ایجاد، توسعه و راهبری سرویس های نوین پستی، با بیان این که حجم تجارت الکترونیکی در جهان به طور چشمگیری رو به گسترش نهاده خاطرنشان کرد: تجارت الکترونیکی در کشور ما نیز روند صعودی را طی نموده  است.

 

حی شاد با اشاره به این که در کشور ما مبادلات الکترونیکی با فراهم شدن آمادگی الکترونیکی به تدریج افزایش یافته گفت: تراکنش‌های الکترونیکی در بخش‌های مالی، آموزش، حمل و نقل، خرده‌فروشی و سایر بخش‌های اقتصادی رشد چشمگیری داشته است.

 

مدیرکل ایجاد، توسعه و راهبری سرویس های نوین پستی از رشد سرویس خرید و فروش اینترنتی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با تسهیل شرایط کسب و کار مجازی و رفع موانع و مشکلات اجرایی در شبکه سیستمی توزیع ، در شش ماهه نخست سال جاری در سرویس خرید و فروش اینترنتی رشد 44 درصدی ترافیکی را شاهد بودیم.

 

وی در خصوص پوشش این سرویس در کشور ادامه داد: بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که بیشترین فروشگاه های اینترنتی فعال در این سرویس به ترتیب مربوط به استان های اصفهان، خراسان رضوی، تهران، آذربایجان شرقی، فارس و البرز بوده و استان های فارس، اصفهان، خوزستان و مازندران بیشترین تعداد خریداران در سرویس خرید و فروش اینترنتی را به خوداختصاص داده اند.

 

حی شاد حجم معاملات مالی سرویس خرید و فروش اینترنتی در شش ماهه نخست امسال را رضایت بخش ارزیابی کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با رشد 64 درصدی روبرو بوده است.

 

وی اضافه کرد: نود و هشت و هشت دهم درصد از سفارشات به صورت پرداخت در محل(COD ) و تنها هزینه یک و دو دهم درصد از  سفارش ها، به صورت برخط پرداخت گردیده است.

 

حی شاد درخصوص سامانه بازار الکترونیک شرکت پست عنوان کرد : این سامانه با دارا بودن 598 فروشگاه فعال و ترافیک 78000 فقره مرسوله در رتبه بندی شرکت های فعال، جزو ده شرکت برتر شرکت های پرترافیک به شمار می رود.

 

مدیرکل ایجاد، توسعه و راهبری سرویس های نوین پستی افزود: همچنین با بررسی آمار فوق و تحلیل اطلاعات سال های گذشته پیش بینی می گردد تا پایان سال جاری تراکنش مالی سرویس خرید و فروش اینترنتی نیز روند رو به افزایش خوبی را تجربه کند.

 

وی در خصوص ماموریت و وظائف اداره کل جدید ایجاد، توسعه و راهبری سرویس های نوین پستی بیان داشت: این اداره کل در راستای ایفای تعهدات و رسالت سازمانی خود، تسهیل شرایط فعالیت فروشگاه های اینترنتی و ارتقای سطح کیفی خدمات پستی و شناسایی نقاط قوت و ضعف سرویس و همچنین ایجاد و توسعه سایر سرویس های پستی اثرگذار در سرویس خرید و فروش اینترنتی را در راس امور و شرح وظایف سازمانی خود قرارداده و جلب رضایت ذی نفعان و گسترش خدمات پستی در حوزه تجارت الکترونیک را با جدیت دنبال می نماید.

 

حی شاد در ادامه به تشریح عملکرد سرویس های نوین پستی پرداخت.

 

وی سرویس کرایه در مقصد را از سرویس های نوین شرکت پست برشمرد و گفت: در این سرویس فرستنده با مراجعه به باجه های پستی و یا استفاده از سرویس مقر فرستنده(193  ) و یا انعقاد قرارداد مرسولات خود را در اختیار پست قرار داده و درخواست دریافت هزینه پستی از گیرنده را در مقصد اعلام می نماید.

 

حی شاد افزود:با توسعه و گسترش سرویس های نوین پستی مطابق آمار به دست آمده در 6 ماهه نخست سال جاری، سرویس کرایه در مقصد طی تیر ماه بالاترین ترافیک را به خود اختصاص داده و رشدی بالغ بر 173 درصد را نشان می دهد.

 

مدیرکل ایجاد، توسعه و راهبری سرویس های نوین پستی در همین ارتباط گفت: از ابتدای راه اندازی این سرویس بیشترین ترافیک در واحدهای قبول و توزبع استانی به ترتیب مربوط به استان اصفهان، منطقه 11 پستی تهران و استان مازندران می باشد.

 

سرویس توزیع در زمان مشخص دیگر سرویسی بود که حی شاد به آن اشاره و خاطرنشان کرد: در این سرویس که امکان تعیین و ثبت زمان توزیع را در آدرس گیرنده برای فرستنده میسر می سازد به طوری که با اعلام ساعت توزیع از سوی وی به پست و گیرنده،تحویل مرسوله پیشتاز در زمان تعیین شده انجام می گیرد با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو بوده است.

 

وی در همین ارتباط گفت: تجزیه و تحلیل آمار دریافتی از سرویس توزیع در زمان مشخص نیز حاکی از این است که طی شهریور ماه بیشترین ترافیک تزریق شبکه گردیده و با رشد 35 درصدی روبرو بوده است و به ترتیب استان خوزستان،منطقه 14 پستی، فارس و اصفهان بالاترین ترافیک  را به خود اختصاص داده اند.

 

مدیرکل ایجاد، توسعه و راهبری سرویس های نوین پستی درخصوص سرویس باجه های ارایه خدمات پست بانک  اظهار داشت: با راه اندازی سرویس باجه های ارایه خدمات پست بانک تعداد سهمیه اختصاص داده شده در فاز نخست 106 واحد پستی بوده و تعداد قراردادهای منعقده 96 قرارداد می باشد.

 

حی شاد افزود: باجه های ارایه خدمات الکترونیک مبتنی بر اینترنت نیز همگام با سایر سرویس های نوین روند رو به افزایشی را در پی داشته است.

 

وی در پایان گفت: تحلیل آماری خدمات و سرویس های نوین بیانگر این است که اقبال عمومی جهت استفاده از خدمات نوین پستی به ویژه در بستر الکترونیکی و مجازی افزایش یافته و توسعه و ایجاد خدمات پستی ارزش افزوده ای را در کسب و کارهای مرتبط با خدمات پستی ایجاد نموده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.